|
|
|
|---|---|
|
Finns det något sätt att få färddatorn att visa rätt bränsleförbrukning på en 525i '02? Den påstår att det går åt sisådär 8,1-8,2 liter/100km på landsväg när man åker runt 130 km/h, men enligt trippmätaren och tankningsmaskinerna är det snarare 8,3-8,5. På min gamla E28 var det enkelt att fixa, men jag har inte likadana knappar i den här bilen. | |
| Kan tyvärr inte svara på din fråga men har en följdfråga till forumet. När man gör detta på E34ans färddator så hoppar det korrigerade värdet tillbaks till det ursprungliga "corr 1000" efter någon vecka. Är klart irriterande. Någon som vet hur man får det att stanna kvar? | |
|
Frapp: hur korrigerar man det på e34:an? har oxå stört mig på att den så att säga "ljuger" Tomas |
|
|
Tror du kan hitta det under mektips här på Autopower. Dock vet jag helt säkert att det ligger en ev. bättre beskrivning på www.bimmer.se Där står nämligen hur du gör för att låsa upp den om det inte är gjort tidigare. Detta ligger även under deras mektips och en bit ner i artikelln om stora färddatorn. Men som sagt så hoppar det tillbaks på min efter två veckor ca. Irriterande. |
|
Plumber |
Du kan korrigera. Det skiljer lite hur man gör beroende på vilket kombi man har. |
|
okej tackar så mkt! Mvh Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.