|
|
|
|---|---|
|
Jaha då får jag ställa mig till skaran med strulande m5or! Efter att ha monterat ny batteri i jetskin så gick jag ut till min nytvättade m5a. Då skulle man man starta då och den tänder till så fint men går bara en halv sekund! Hm tänkte jag och försökte igen och samma problem men på tionde försöket starta den iof. Sen åkte jag en sväng och när jag skulle starta den nästa gång så var den samma visa. Själv gissar jag på bränslepumpen men man kan ju aldrig veta! Är det bara en bränslepump i tanken eller? Tror ni också de är bränslepumpen? Tacksam för hjälp Jag provkörde en volvo.... | |
|
M5'ans tillförlitlighet verkar vara ett skämt! Man är ju rädd varje gång man kör eller startar den... Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Verkar vara mycket problem med M5 E39 bilarna?jag som tänkte köpa en nästa år kanske? |
|
|
Utan att veta så låter detta som ett typiskt soppapumps bekymmer, trycket skall vara 5 bar om jag inte missminner mig, just detta har varit uppe tidigare. Sök så hittar du säkert mer. Mvh //Sibbe Länk |
|
|
POWER-M5, min har gått klockrent förutom när jag försökte gubbköra den. Men det kan man ju förstå, ett fullblod vill ju funkar ju inte att strosa runt med ;-) Mvh //Sibbe Länk |
|
|
Det låter bra det Bimmer Seb,ska kolla på en M5 E39 nästa år,då kanske man kan få ett bra exemplar för 200000kr? |
|
|
Jag gubbkör, kanske mina problem kan lösas därav! :) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
De är bara att slänga sig på telefonen 7.01 i morgon bitti och beställa en ny pump då!:). Jaja lite svinn får man räkna me Jag provkörde en volvo.... |
|
|
Herregud, du har provkört en VOLVO! :) Min M5 i svenska E39 M5 registret Länk |
|
|
Ja tyvärr har jag de:) Jag provkörde en volvo.... |
|
| Jag skrev en tråd tidigare om just detta fenomen. Bilen dog direkt när man startade den. Innan du byter soppapump så ska du först koppla ur bägge luftmassamätarna och se om den startar utan problem. Gör den det så har du fel på någo utav LMM:n. Testa då att koppla ur en i taget för att lokalisera vilken av dem som ev. är trasig. Hjälper inte det så är det garanterat soppapump-byte som gäller. Lycka till! Ett annat tips är att ringa BMWs servicebil på: 020-210000 de hjälper dig gratis med tips. Det var dem som instruerade mig om ovanstående! | |
| För övrigt sitter bensinpumpen under baksätet på passagerarsidan, under luckan. Ganska enkelt att byta. Ny pump kostade mig 2850 kr vill jag minnas. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.