|
|
|
|---|---|
|
Hejsan alla glada. Jag har en 325 e30 med ett lite problem. Bytte termostat för att bilen inte blev tillräkligt varm.. men den blir forfarande inte varm?? har luftat också utan resultat. Jag satte den så markeringen pekar kl:12 men den innan pekade mot kl:10. HAr det någon betydelse? Och sen när man vrider på full värme i bilen så går temp mätaraen nästan ner till max. varför blir den inte varm?? mvh/ Daniel | |
|
Sitter termostaten rättvänd? fungerar tempgivaren? -Never feel sorry for yourself.- |
|
| Den ska väl peka mot kl:12? | |
parolof |
sitter den fel så kokar den fortare är kvickt |
|
ska termostaten peka utåt med den lilla brickan? dvs. tvärtemot alla andra bilar? |
|
|
*akut* nån spom vet säkert? har haft min bil inne på verkstad och tempen är inte där den borde vara, vidare så hoppar nålen upp halvvägs redan vid kall motor, tror på att mätaren kan vara trasig? |
|
|
gäller 325 e30 m20 b25. ingen olja i vattnet och inget vatten i oljan. inget utslag vid mätning efter avgaser i vattnet heller. |
|
| Vet iofs inte hur det ser ut på en m20b25, men på min M42'a var iaf vattentempgivaren i behov av byte, resulterade i att vattentempmätaren visade att motorn kokade såfort man slog på den, sen hoppade den ned när motorn kommit upp i temp. | |
|
tror det är fel på min termostat med..vet inte säkert.. när jag står stilla med bilen så kommer det värme..men när jag kör iväg så blir det iskallt?? varför då?? |
|
|
ingen? |
|
teposen |
Jag har ungefär samma problem. Bytte precis till en biltema-termostat. Den hade nån sorts ventil som inte bmw-termostaten hade. En metallbit som sätter sig i ett hål när det blir tryck. Jag satte den ung. kl 3, var det rätt? Nu så går tempen upp till ung. optimal temp, men så fort man kör så går den ner lite. Vad är det som är fel då? |
| mitt fel var att dom som skiftat motorn hade satt slangarna fel..bara att skifta så funkar det | |
|
Har samma problem med M42'an... På kalla dagar tar det väldigt lång tid att få optimal temperatur, när jag står still ett tag hoppar den upp i rätt temp, men jag får igång lite fart på en kall dag så går den ner och håller sig under... HampZZ vad menar du? Vilka slangar? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.