|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Är det nägot problem att gå upp till 255:or bak på M-en. Fördelar / nackdelar ??? M.v.h. Kentx | |
|
Det är många som har gjort det. Jag antar att du har orginalfälgar? Visserligen så ändras marginellt på din omkrets men eftersom du inte har antispinn på M så har du ingen omedelbar problem relaterad till det. (även om dyu hade det så är ändringen väl inom tolleransnivån för antispinn) Jag vill minnas att någon här på förumet hade 275 på orginalfälg på sin M Coupe. ( Mr Hamann?) Sedan har någon hävdat att fälgens sida fungerar som en mini-kängningshämmare och när du byter till 255 så ändrar du på det uttänkta sido responsen som däcket har i pressat läge med resultat att det kanske släpper en hundra dels sekund tidigare. Jag vet inte hur pass mycket är det sant. |
|
| Jag har 255/40 bak på orginalfälg, och har inte märkt ngn skillnad mot 245. Jag gick upp till 255 för att jag inte ville att fälgkanten skulle vara helt oskyddad ,utan att däcket skulle vara det som stack ut längst. | |
|
Hej ! 255:or alltså. Någon som har bra erfarenhet av något specifikt bakdäck ? Har Dunlop på nu och tycker dom är lite väl halkiga. Dom är i och för sig snart slut. Hälsn. Kentx |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.