|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Dagens bästa! Det hade även varit intressant att se hur effektiviteten på vägarna hade påverkats om nu "män betedde sig som kvinnor". ;) Länk /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk | |
|
Aftonbladet verkar ju ha blivit ett tillhåll för radikalfeministerna. Inte nog med att männen kör illa. Bilarna är ju dessutom konstruerade för att skada kvinnors nackar vid en kollision (om man läser mellan raderna). ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
|
Det är en tidsfråga innan något av kommunistpartierna här i landet lagstadgar om absolut penisförbud. Mäns penisar och tillhörande paket skall konfiskeras direkt vid födseln - då slipper vi nog många våldtäkter. Mvh, Kalle |
|
|
Mäns struktuella våld mot kvinnor... Är det bara kvinnor som utsätts för skada i trafiken? Mäns struktuella våld mot överiga trafikanter kan jag gå med på. Att däremot vinkla det till nån vansinnig feministisk särtolkning är bara löjligt. De som förlorar på artiklar som dessa är feministerna. Kärringar som personen i artikeln är jobbigt rabiata och har åsikter som normala kvinnor tar avstånd ifrån. Dessutom förlöjligar de det kvinnliga könet då de försöker föra alla kvinnors talan. Inte fan vill jag att någon mansgris skall föra min talan. På samma sätt vill inte kvinnor att rabiata manshatare skall föra deras talan. Med största sannolikhet har de kvinnor som tillhör den extrema feminstfalangen haft en ytterst dålig barndom med övergrepp och dylikt involverat. På detta sätt har de tappat tilltron till män och anser alla män vara kvinnomisshandlare och våldtäktsmän. Terapi hade nog varit mer passande än att utöva politik för dessa kvinnor. |
|
|
Kalle: Hehe, ironiskt nog så är de just de som fattas för att skapa en sån enormt bitter tant. Hon undviker ämnet att Kvinnor inte alls kör bil i samma utsträckning som män. Denna artikeln tycker jag dock är enormt intressant: Länk Någon borde skicka den till den arga feministen :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Bjoerck: Väl talat/skrivet. Jag känner nästan att du är politiskt insatt någonstans :) Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
| Det är intressant att läsa att fler män än kvinnor är inblandade i olyckor... Känns inte så j*vla konstigt med tanke på att närmare 70% av alla i Sverige som har körkort faktiskt ÄR män! | |
|
Inte nog med att vi kör på kvinnor och skadar de kvinnor vi har med oss som passagerare, vi dödar pensionärer också! Oj herrejävlar vilken artikel. Att Aftonbladet ens publicerar den är en gåta för mig. Ett gott skratt fick man ju iaf! |
|
| Jag kan inte begripa att den artikeln publiceras idag. Hade det varit 1:a april hade det varit helt i sin ordning. Har de inte ens en korrekt kalender på Aftonbladet? | |
|
Även aftonbladet kan publicera bra saker, Anna Ekelunds kolumner är väldigt läsvärda, härligt med en kvinna som lever i nuet och i verkligheten: Länk Mvh, Kalle |
|
| Rösta blått.. | |
|
Läs artikeln iaf, skadestatistiken är justerad efter körsträcka, alltså gör det inget om det är mindre kvinnor som kör osv. Jag tycker Robert Collin sa det bäst - vi män kör bäst rent tekniskt, men leker för mycket i trafiken. Sen har hon ju vridit det hela ur proportion, att det plötsligt är ett uttryck för männens förtryck av kvinnor låter ju helt sjukt. Min favorit replik är dock "Men i Sverige har sådana bilar bara ihjäl oskyldiga cyklister." Oj! Som all annan SUV-hatande skitsnack tänker de inte ens på alla bussar, lastbilar, vans och annat som också är ute i trafiken - kramar de om cyklisterna om de kör på dem? /bfg |
|
|
bfg> Det känns som att SUV:arna dragit på sig en del av kritiken på grund av att dom inte alltid är nyttofordon. Få skaffar ju sig en dragspelsbuss för att bräcka grannens minibuss när det ska skjutsas ungar till fotbollen, och få skaffar en timmerbil för att köra vedlasset till stugan. Sen tycker även jag att debatten ofta är löjeväckande, men det är en annan sak. Grunden till artikeln är ganska vettig. Klart att det är ett problem när krockskydd och liknande är utformat för medelpersonen ur halva befolkningen, och inte hela. Men att göra det till en feministisk fråga är väl lite väl.. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
kilroy |
Man kan tycka vad man vill om det "feministiska" budskapet. Dock har hon rätt i att de flesta bilar, rent säkerhetsmässigt, är konstruerade för män. Det är troligtvis en av de främsta anledningarna till att kvinnor i högre utsträckning drabbas av pisksnärtskador. Flera biltillverkare har faktiskt upptäckt det sambandet och det pågår projekt för att konstruera både bilstolar och nackskydd så att de bättre passar kvinnliga kroppar.Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
| Det kan inte vara så att kvinnor är mer klent byggda (Mindre muskler iaf) än män, och därför tar större skada? | |
|
De flesta bilstolar är fan inte byggda för män (läs 195cm) kan jag intyga ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
kilroy |
Olof*Håller med dig i det fallet...Kristoffer*Njae...muskelstyrkan har nog marginell betydelse tror jag, men jag är varken läkare eller sjukgymnast. Vid ett olyckstillfälle tror jag inte man hinner mobilisera någon nämnvärd muskelstyrka för minska skadeeffekterna.Problemet är nog att många bilstolar och nackskydd är byggda för manliga kroppar och manliga normallängder.Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
|
Tror inte George W håller med om rubriken mh |
|
|
kilroy har en poäng. Det ser helt livsfarligt ut när min flickvän, 158 cm lång, kör bil (nej, jag utövar inte barnarov, hon är 20 år gammal :P ). Hon måste ha sätet absolut längst fram för att kunna komma åt pedalerna, vilket föranleder att det är cirka 10-20 cm mellan ratten och hennes kropp. Jag vill inte ens tänka på vad som händer vid en frontalkrock, och om airbagen löses ut. Får hoppas att teknikerna på Volvo (Hon kör en V70 -03) tänkt på det, på något vis... Mvh, Kalle |
|
|
Blir ju av naturligt skäl svårt att skapa en förarmiljö som ska vara så flexibel... vare sig du är 1,60 eller 2 meter. Tur att det finns allt från 1- till 7-serie ;) /// Olof - Überlegenheit aus Bayern - Länk |
|
kilroy |
Vad är det man brukar säga...storleken har ingen betydelse...men det har den faktiskt ibland...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.