AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.086

Hmm hur mycket kan en BMW 330 Ci 2001 vara värd

Sida 2 av 3
Ro
5
Robert73
BMW 330 ci 2001
Hej

Kommer oxå från Skåne och kommer vara där i helgen, dock inte med bilen tyvärr, men hör av er om det verkar intressant...

mvh,

R

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk

Med tanke på att en aukt. BMW-handlare tar 209.500kr för en 330ci-01, dock utan skinn känns det ganska långsökt att som privatperson få ut 220 kkr för liknande bil.
Hehe, den näst billigaste 330 CI:n till salu i landet använder du som jämförelse :) Att låta en sådan bil bestämma prisbilden är ju inte helt genomtänkt. Brukar du göra så själv? Ta den billigaste på blocket och låta den bestämma prisbilden?

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Om man jämför den med exvis min bil:
2000 mil mer
Ej M-paket
Ej M3-speglar
17-tummare, ej 18-tummare
Inga vinterhjul?

Men visst, den har DSC och är svensksåld.

Och om jag skulle sälja nu kanske jag skulle få nöja mig med de pengarna...

/ Joakim

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
wendtan, jag tror det blir mycket svårt att få ut samma pengar som en handlare tar då denne erbjuder finansiering och garantier. Sen att du fått ett bud på 225 kkr kanske kan bero på att handlaren värderade upp din bil en hel del för att få sälja en Porsche där han hade stor marginal.

Vad tror du fd ägaren till bilen jag länkade till fick för den?
Jaken: Vet du vad de finns för garantier på en beg bmw där fabriksgarantierna/Nybilsgaranti gått ut?
aukt återfösäljare lämnar 3 månaders MRF. Sen är de slut.

Finansiering erbjuder dom, men hur förmånlig är den på en skala? Ser inte det som en direkt fördel faktiskt.

Vet du tillräckligt mycket om min bil för att värdera den? Eller jämför du bara med den billigaste i sverige?

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Länk
Verkar vara ett bra alternativ.

Jag vet inte speciellt mycket om din bil, men jag tvivlar starkt på att den skulle värderas speciellt mycket över någon annan lågmilad 330ci-01.
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
3 månaders garanti är bättre än ingen garanti alls, sen så gäller köplagen 6mån efter köpet samt att jag anser att risken att bli blåst är mycket mindre om man håller sig till aukt. handlare som har betydligt mer att förlora än en privatperson.
Fight om värdet på en treserie, varför är jag inte förvånad. Tror att din bil är svårvärderad Wendtan, har för mig att den har ett för biltypen extremt lågt miltal i kombination med relativt sparsam utrustning. En mycket svårbedömd kombination, hade bilen även haft SCHiin, Navigator, PDC etc etc hade den säkert värderats mycket högt, svårt läge nu dock enligt min mening.

ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
simon, ja de brukar ju sluta så här...
Dom ligger på 210"-220" hos BMW handlarna för likvärdiga bilar. Du får nog dra av 10.000 när du säljer din privat.

Keep your distance!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Länk

Simonen: Skinn/Sportstolarna kommer i när jag får tid/lust.

Du kan ju prova hitta en så lågmilad bil med m-sportpaket,orginal m3e46 speglar, oem ledbakljus, Eisenmann system/135M orginal fälgar . Utr för 45 kkr.

Ganska unik bil som i mina ögon inte är särskilt dåligt utr.

Länk
735
wendtan: Men var det din bil som var frågan om från början?
Sen är det en sak vad du lägger ut på din bil och vad du får för det när du ska sälja. Det finns säkert ngn med ögonlock och riegerpaket som tycker att just sin bil är unik...
Sen är det lustigt att det är just 330 ci som alltid värderas högt av vissa;-)...
Om en aukt BMW handlare tar 210 för en bil så torde det "riktiga" priset ligga åtminstone 25' lägre.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Som några redan är inne på hittar man dessa bilar för strax över 200´hos handlare. En bil som är prissatt till 225´ får du säkert loss för 210-215 om du ger ett konkret bud.

Som privatperson måste du nog lägga dig minst 20´under vad en BMW-handlare tar.

Summa sumarum runt 190´ tror jag är ett realistiskt pris. Något mer om den är riktigt fin.
Tror som Jaken.

Sen vet man väl inte vad ens egen bil verkligen är värd förrän man säljer den. MÅNGA som kraftigt övervärderar sina bilar vid försäljning. En bil är väl inte värd mer än vad nån vill betala eller?

Anta att jag skulle vilja sälja min 330d som jag gav 209k för och det bästa budet jag får är på 160k. Ja hur surt det än känns så kan jag ju omöjligt hävda att den är värd mer än så.

Jag kan ju bara informera er som inte har sett wendtans bil "live" att det är inte en 330Ci i mängden direkt. Och här då snackar jag inte "fetaste rieger-kitet" ;) Visst är det många som bara vill ha ett så lågt pris som möjligt, men sen finns det dem som betalar för att få att få en där skicket verkligen står ut i mängden. Bilen lär inte gå till den första typen av köpare om den säljs privat, tror jag personligen iallafall.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
Kanske ska förtydliga att min värdering gällde ursprungsbilen.

Wendtans bil vågar jag mig inte på att värdera, men har förstått att den är riktigt fin och välvårdad.
735: Det var inte jag som drog in min bil i denna värderingen.
Jag drog dock en paralell angående ett inbytespris på första sidan. Detta blåstes sedan upp av vissa herrar ovan.

Jag skiter högaktningsfullt i vad folk tycker att min bil är värd.
Den är inte till salu.

Länk
Jag vill nog påpeka att KÖPAREN är ganska viktig i samanhanget! Är det någon som har ett specifikt krav (tex lågmil eller sportstolar + M-paket) så minskar utbudet. En snabb sökning på bytbil gav 15 träffar. Många av dem skiljer sig en del åt med avseende på utrustning och mil. Urvalet blir således inte jättestort. Att det kan vara svårt att inte pruta på en 325 -92 (som det finns miljoner av) kan jag förstå men dra inte samma slutsats för alla bilar. Tillgång och efterfråga! Så ge mig ett bra pris på en 330 Ci som gått max 5000 mil och har M-paket och som befinner sig i södra Sverige. Tror nog att en spekulant kan resonera ung så. Sen kan miltalet vara viktigare än årsmodellen men återigen det beror mycket på köparen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.