AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.084

Hmm hur mycket kan en BMW 330 Ci 2001 vara värd

Sida 1 av 3
Ro
5
Robert73
BMW 330 ci 2001
Hej

Ska sälja en 330 Ci 2001 som har gåttt ca 8000 mil, svensksåld med i princip all utrustning utom navigation (nypris var 425,000) orginalfälgar till sommar och vinterdäck ingår...hur mycket kan den vara värd?

210.000-220.000 kan du få ut för den.

Keep your distance!
735
Robert: Välkommen till forummet!

Skulle tro att du kan sälja din bil för knappa 200' om den är i fint skick och har det efterfrågade "schinnet". Andrahandsvärdet på beggade BMW's är tyvärr inte mycket att hurra för, därav det relativt låga priset. Sen är ett tips; att akta sig för att skriva "i princip all utrustning" få bilar har det och som du skriver har din bil kostat 425´ny, vilket innebär att den utrustades för omkring 50´? Därmed långt ifrån "all utrustning"... Lycka till med försäljningen!
Hel- eller halvskinn? Sportstolar?
Alufälgar till både sommar- o vinterdäcken? 17- eller 18-tummare?
M-paket?
Färg på bilen?

/ Joakim

Länk
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Jag tror det hamnar på 185-190 kkr.
Min gissning får hamna runt 210-220 kkr.

Blev erbjuden 225 för min (4700 mil) vid inbyte på porsche center häromveckan. Och nej, inte på en ny porsche, de var en 996:a i hallen.

Robert: Med tanke på att nypriset i grund var 375 så kan bilen inte vara "fulltr utom navi" med 50 kkr i utr.

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
M-maket kan göra en hel del på priset, framförallt försvinner dessa bilar snabbare (min egna observation när jag letade 330). Är det skinn, sportstolar och HK-ljud och M-paket tror ja runt 210-220.000.

Acey: Great minds..... :)

Länk
Wendtan: nämen, vad "hör" jag...var du i Hbg? Och kollade 4S'en? Eller GT3an?

Robert: jag blev erbjuden 225' av en privatperson för 3 mån sedan...utan mina ACS-fälgar...men avböjde...

/ Joakim

Länk
Ufo:Nej jag var faktiskt i Borås av alla ställen :)
Finns några intressanta 996:or där.

Länk
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Du ska alltid vara lite före Wendatan.

För övrigt, Porsche Center. Vad hände med M3 gruppköp? :o)

Robert73: Har en god vän som sitter och letar 330. Du får gärna berätta lite mer om din bil, så ska jag höra om det är intressant.

MVH / Jacob
735
wendtan: Dagens eko ;-)... Ska du byta bort din kära 330? Iofs inget dåligt val..

Sorry lite off-topic!
Acey: De är dumt att stänga några dörrar :) Särskilt när dom är så trevliga som en porsche. M3E46 är fortfarande intressant, var så säker.

Länk
Ro
5
Robert73
BMW 330 ci 2001
Jacob

Bilen är Orientblå metallic, med beigie läderklädsel och polerat ädelträ. i utrustiningen ingår sportstolar med minne, dold krok, antispinn, regnsensorer, orginalalufälgar till vinter och sommardäck, Harmon/Kardon...har gått circa 8 400 mil och är i mycket fint skick både ut och invändigt....alla papper finns och nästa service är om 1 600 mil---kan skicka en bild om det verkar intressant....

wendtan: Min kommer bli till salu inom kort. Bara att komma upp och ta en tur :)

MVH / Jacob
Robert73: Om du vill får du gärna maila min vän direkt. Skriv gärna ner samma information du postade här, samt bifoga någon nån bild.

johan@indumedic.se

MVH / Jacob
Ro
5
Robert73
BMW 330 ci 2001
Ok gör det

mvh,

Robert

Robert73: Vet du ungefär vad du kommer att begära?

MVH / Jacob
Ro
5
Robert73
BMW 330 ci 2001
Begära 220,000 sälja mellan 210 och 220'

mvh,

Robert

Robert73: Vi kommer från Skåne båda två, men ska upp till Sthlm på lördag. Då det inte är jätte långt kvar till Gävle får vi se om han anser det är intressant att komma upp och kika.

MVH / Jacob
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.