AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
1.338

tänker byta mig till en bil med mkt tvätt repor

bmw,m3
Hej!

funderar på byta mig till en bmw 540ia-96(e34) orientalblåmettalic

Den har mycket tvättrepor + är matt i lacken.

Jag undrar vad för medel jag enklast ska använda för att först göra en polering + ska jag använda maskin då?

sen vilket vax ska jag lägga på därefter tycker ni? med maskin?

eller de kanske finns någon som vill ta en liten putsning på bilen efter en överenskomelse är rätt lat av mig själv.

Maila mig gärna vid intresse.

Mvh
ji
729
jigga
428i coupé -2014
Tycker du ska göra allt för hand. Använd sonax polish och deras flytande hårdvax. Har du inte använt maskin förr så är det lätt att man förstör mer än man gör nytta, mycket lättare att göra fler repor med maskin.
KW
113
KW
740iA -95
Är bilen både matt och har en del tvättrepor tycker jag du gör bäst i att lämna in bilen för polering och vaxning.
Kostar ca. 2 k och då ska bilen bli jätte fin.
En sliten lack måste poleras med maskin, ofta hårt.

Gör som KW säger lämna in bilen till någon som kan våtslipa, så kommer bilen att bli som ny.
KW
113
KW
740iA -95
Syftade på maskinpolering med mjuk trissa...Våtslipning är till för att bearbeta ojämnheter i lacken efter t.ex. dålig omlack. Men kanske behövs det med om det är kaos ;)

Ja inte tror jag det behöver våt slipas. Rätt medel till maskin så blir den som ny.
19
231
1995
BMW 740ia - 2000
BMW 850ia - 1993

Som inlägg i debatten, det min bil som avsågs vara bytesobjektet, men eftersom vi alldrig kom överens om
byte kan jag meddela att jag provade att rengöra med Turle - super cleaner och sedan deras sealer, för hand och resultatet blev riktigt bra.

Har annars för vana att köra mina bilar på MrCap, men med många bilar på gården blir det dyrt, bara de nyaste får den behandlingen, de gamla får acceptera lite handpåläggning...
fe
228
ferraripeter2
525ia touring -94
är bile ej omlackerad. så är dom väldigt mjuka i lacken, och lätta att få fina, men har du inte kunskap och rätt verktyg, så lämna in den, dom vassa pojkarna kan trolla med viilka lacker som helst.. och få mycket bra resultat.

det är inte den höga farten som dödar, utan det plötsliga stoppet!!
Da
1.734
Daniel.F...
540i 6vxl touring-95 -Såld!
Satsa du på en MrCap behandling till din unika 540 det har du igen när du säljer den till ett e34 touring freak, hoppas jag!

Mvh Danne

-Never feel sorry for yourself.-
Köp en ClasOhlsson eller Rusta maskin för 398:- -- 499:- samt några extra polertrissor från (typ) Autoexperten. Jag tycker mitt resultat blev väldigt bra med Sonax Pro Cleaner, WaxPolish samt Wax (i tre steg). Om inte resultatet räcker så kan du ju lämna in den för polering efter ditt försök...maskinen har du ju ändå glädje av någon/några gånger per år.

mvh Mats N
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.