AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
5.665

Törs ni köra i 300 km/h?

Sida 4 av 4
Dr
342
Dredd
525d -10
Utan att blinka om bilen hade gått så fort...

Fick ett uppvaknande om farter när jag flyttade tillbaka till Sverige från Tyskland. Folk här verkar ju tycka att 180 är en hög hastighet, där nere är det en bekväm marchfart. Brukar hålla mig kring 200 i vanlig trafik i Tyskland, men så fort det glesnar går det upp mot 250, sen gör ju inte bilen mer...

Kommer ihåg att ens svenska polare tyckte man var skruvad när man var irriterad på morsan, för att hon gnällde när man var 18 och det gick över 230 då hon var i bilen... ;)
wo
22
woseii
330 Ci -01
*dredd

Min morsa blir livrädd när jag kör i 110 på 90-vägar..
varken jag lr farsan kör fortare än så med henne på vanliga 90-vägar iaf..
Men när hon inte är med kan både farsan o jag köra fort..
jag dock mycket oftare än farsan..

230 har jag vart uppe i med min 325:a.. sedan kom det en massa gupp o jag ville inte hoppa.. :P
men maxfarten ska snart testas hoppas jag..
200 är ändå inte så farligt enligt mig..

och jag skulle mer än gärna sätta mig i en Koeningsegg o känna hur det känns att köra i över 300.. :)

SAAB - Skrota Aset Använd BMW
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
Det är stor skillnad på att köra i 300km/h och i 250km/h! Man måste testa för att förstå skillnaden!!
Toppade min ex Porsche någon gång i + 300km/h och det går fort jäkligt fort kan jag lova ;) Och jag vill def inte påstå att Porschen var ostabil i högfart.
Kalle, du får nog ta och plugga lite chassidynamik innan du kommer med sådana påstående om porscharna ;)

/Pelle
Visa användare
371
Sharifhan
528iM E39 -00
520i E39 -98
Att köra 300km/h på en vanlig motorväg är inte bara riskabelt, utan oxå dumt. Tänk vilka förödande konsekvenser minsta lilla misstag eller haveri kan ge i så hög fart?

Förutom en kort kick så vinner man inte mycket, om man förstås inte som Dragan kanske vill komma till Jugoslavien på en dag, typ:)

Jag själv kör ofta på Autoban och glider man i en stor, tung, lyxbil med bra ljudisolering känns det så stabilt så man lätt rusar iväg över 200-250km/h.
Men en dag hörde jag om en som välte i sin nya Merca och dog i ca 250km/h pga vanlig punka typ...Och en annan gång stannade jag själv på motorvägen pga konstiga vibrationer framvagnen. Det visade sig att nån försökte sno mina fälgar under natten och lämnade bara de två låsbultar kvar på hö framhjul...

Sedan dess kör jag försiktigare och kollar hjulbultarna oftare...:)

BMW 4EVER
Bilen: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.