AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.778

Problem med AC på E46

Hej
När jag skulle köra från jobbet idag så funkade inte ac:en.
Testar jag att stänga av AC:n och bara kör med vanligt fläkt så funkar inte det heller. Det kommer inte nån luft överhuvudtaget. Finns det nån som känner till problemet eller har nån teori på vad som kan vara fel.
Den funkade imorse.
Ko
257
Kolvsallad
325iA Touring -09
Z4 M Coupé -06
Kolla säkringar.

Verkar panelen funka? I så fall skulle jag gissa på fel i fläkttyrningen. D.v.s. fel i fläktmotor eller fläktslutsteg.

Det finns en finfin beskrivning om fläktslutsteg under Gör-Det-Själv.
Ja, hela displayen funkar utmärkt. Tack för tipset.
Länk

Bör vara roten till ditt problem

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
wendtan det verkar vara det du nämnde. AC:n har ändrat "effekt" så som det beskrivs i länken. Dessutom funkade den normalt i morse igen. Får väl ta mig en helg och fixa det där.
Jag fick mycket märkligt nog samma fel på min 330 idag. Var nere o köpte nytt fläktmostånd för en stund sedan. 690 kr kostade det till 330n.
Den där guiden är helt underbart bra, undra vad det är för en talangfull kille som satt ihop den :)

Länk
Sp
3.093
Spajjjs
330e Touring -22 Mineral grey
wendtan: skryt :P

Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Att byta motstånd på min 325'a hos BMW kostar 3000... Tur att förra ägaren ska stå för kalaset ;)
Visa användare
17
svala
318i -98
Lite kul att jag har en e36:a med samma fel, dock så har min e36:a inte ett sådant fläktmotstånd som finns under e36 felsökningen utan just ett sådant motstånd som sitter i e46:or.
Med andra ord så ska man alltid leta vidare på annat håll när man inte hittar lösningen direkt.
Tack för ett underbart forum..
Ganska grisigt att Bmw tar 3000 kr med tanke på att de på sin höjd är en timmes jobb. 2300 kr i timmen känns kanske lite saftigt.

Länk
Fixade mitt fläktmotstånd i helgen och måste bara tacka för en utmärkt manual. Men vad det var svårt att komma åt, inte lite trångt:)
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Jag har också bytt fläktmotståndet idag. Har dock lite problem att få tillbaka handskfacket. Jag får in det fullt i djupled men ej upp tillräckligt för att skruva fast (skiten) Någon som har ett tips?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.