|
|
|
|---|---|
|
Hej! funderar lite på att köpa en 540 touring E39, men fått för mig att de är ganska dyra i försäkring, vilket man säkert glömmer ganska snabbt när man sitter i den sköna stolen och låter V8:an göra resten. Är 29år, bor i en mellan stor stad, enskilt låst garage, skulle gärna vilja veta hur mycket ni betalar samt eran ålder och vart ni bor för att få ett litet humm...Mvh Danne *Snart pappa* | |
|
Jag betalar 4800:-/år helförsäkring i sockenbolagen, fick sänkning från över 8000:- i fjol, kul för omväxlings skull att den sänktes. /Micke BmwCS nr05419 Länk |
|
| Är också ute efter en 540 E39. För min fader (som ska stå för bilen) skulle det kosta 10900kr/år helförsäkring. Han är 54år och bor i Jönköping. | |
|
Betalar drygt 14.000, helförsäkring TH, Uppsala 38 år full bonus, inget garage. Fan grabbar, jag inser just att jag måste ringa runt och kolla, har ju en 200sx också som är helförsäkrad. Mycket stålars blir det.... Sockenbolagen verkade ju klockrena men tyvärr är Uppsala lite för stor stad. |
|
| Kolla med en försäkringsmäklare, det kostar inget och dom lär nog få fram bästa pris på din tilltänkta bil. Länk Ring om du vill ha svar direkt... | |
|
Betalade 10.500kr/år, helförs + plus på If, max 1500 mil, Lund 38 år full bonus. Bor i lägenhet inget garage. Som jämförelse så hade en 530 kotat ca. 6.700 kr/år Även bilar som 9-5 Aero och V70 T5 kostar kring 6-7.000 kr/år ___ //Ulf |
|
|
TACKAR så mycket för infon! då vet jag på ett ungefär vart jag kommer hamna, men verkar ju som det skiljer sig en del mellan bolagen, men skall göra som "PowerMac" föreslog och kolla med en försäkringsmäklare. Men sen behöver ju inte det billigaste försäkringsbolaget vara det bästa heller när det väl gäller. *Snart pappa* |
|
|
Försäkringsmäklarna hittar inte alltid billigaste priset. -Never feel sorry for yourself.- |
|
|
..kollade med insplanet nu, men de kan inte göra någon sökning så länge jag inte har bestämt något datum för bilköpet eller innan jag köpt den!? men har ringt runt till en hel del bolag nu och det blir dyrare än jag trodde..än så länge ligger bmw:s orginal försäkring bäst till, får söka vidare och se... *Snart pappa* |
|
| AeroBoy: Anlitade Insplanet idag för att kolla försäkring på en bil som jag ännu inte köpt, fick prisförslag efter ett par timmar. | |
|
skumt? han jag pratade med kunde inte göra något så länge bilen inte var min, däremot kunde han säga ett ungefärligt pris mellan 10-15000kr som han gissade på...!? *Snart pappa* |
|
| Ring igen, du pratade med "fel" kille. Bara du har ett regnummer så kan du få ett pris. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.