AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.579

Tack Hasso

me
21
melmac
540 ia -01
Du var lite tveksam till en 540 -01, 7500 mil på Kalmar Bilförmedling som jag frågade om. Jag kollade upp chassinr. som du sa och till min förvåning hade bilen gått 8000 mil redan i okt. -02 i Tyskland.
Tack
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
Det finns tyvärr fler 540 till salu som garanterat inte stämmer.
Hoppas du hittar en fin en.

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
Jag hade nog valt en sådan bil:Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Jag visade tsaros ytterligare en tveksam billig manuell lågmilare 01 på blocket idag, han fick en bild på förfrågan på en inredning där rattens beklädnad var genomsliten på 9500 mil :) 149:-
Den finaste jag hittat är en silverfärgad -01 manuell från Uppsala med 4700 mil på mätaren för 199:- och den känns rätt.

///MVH Hasso
Länk
We
103
Wegen
530iA Touring M-sport -02
Är med inne på att välja en från en aukt. bmw handlare i Tyskland. Iaf från en stor handlare som har fått den som inbyte. Känns som att jag heller betalar 10-20 " mer för en med säkrare miltal, än att jag kommer hem o märker efter ett tag att den är skruvad. FÅr bara vänta o avvakta tills det kommer upp en vit med 540 iaT med m-paket, sportstolar, navi och skinn... Inte lätt o hitta...
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Frågan är om en sådan bil finns överhuvudtaget...Har sett ett par vita men inga med M-paket. Tror jag såg en vit manuell utan M-paket till salu på mobile.de häromdagen.

___
//Ulf
Jag tror att Wegen menar en "vit" bil alltså en bil som inte är något fuffens med..... men jag kan ha fel

We
103
Wegen
Ne du, jag menar färgen vit. :)
M-paket på en vit bil har jag aldrig sett heller. Men å andra sidan så håller jag på att starta upp ett stylingföretag så jag kan ju ta å beställa ett M-paket från mig själv :).
Men en "vit" bil är ju oxå en bra sak att hitta. Vill ju inte bli lurad.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Wegen, tror det är lättaste lösningen. Att bara hitta en vit 540iAT som har rätt utustning i övrigt samt med rätt mil och pris är bara det en utmaning.

___
//Ulf
Go
750
Goldcom
328iA M-Sport -13
911 Carrera 4 GTS -18
Jag är också ute efter en 540iAT. Om jag vet chassiunummret hur kan jag då lättast kolla om miltalen stämmer?
Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Frågade samma sak för några dagar sedan Goldcom. Enklast kontakta BMW så kan de se servicar som har gjorts i tyskland (mot en viss avgift). Men tydligen så "bokförs" inte alla servicar. Har du däremot service boken är det bara att ringa ner till de som servat bilen nere i tyskland och se OM de har servat bilen och vad de har gjort, samt "aktuell" mätarställning.

Be
193
Bekeris
540i Touring - 94 (skrotad)
540iAT - 98
Letar på www.bmw.de efter en manuell 540. Men vad heter manuell på tyska? Finns sekventiel, automat och något annat tyskt... men manuell?
ts
2.039
tsaros
E60 M5 -07 Lci
uteslutningsmetoden.
det är inte automat, inte sekventiell utan det tredje valet :)

// Mvh Andreas

Min 528i Touring
Länk
No
5.161
Nockenwelle
Tesla Model 3 Long Range 2020
Manuell låda heter "Schaltgetriebe" på tyska.
Ok. ja en vit 540 med M-paket kan ju bli en utmaning.....
We
103
Wegen
Mm, har inte hittat en vit med M-paket ännu, så det blir säkert att göra som Programmer säger. Leta upp en med rätt utrustning och mil och sen modda bilen med ett M-paket själv. Ska ju ändå göra en facelift, tona rutor och byta fälgar å sånt själv, till sist ska det på en Ditec behandling. Vet precis hur bilen ser ut i mitt huvud :)
det finns inget roligare än att plocka ihop något från sina egna tankar

synd bara att det kostar en slant.
We
103
Wegen
Visst kommer det att kosta... Men jag kommer att ha en fördel med att jag tar det genom mitt företag, blir ju lite billigare med styling då, man har ju kontakter inom lackering o ditec oxå. Det som kommer bli den dyraste posten är kompressorkonverteringen. Det vill/kan jag nog inte göra själv. Funderar på om man kanske skulle ta en 528/530/328/330 istället. Blir lite billigare att äga väl ?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.