|
|
|
|---|---|
|
har planer på att turbokonvertera en bmw 528 -84 jag har tänkt ladda kring 0.5bar men kanske mer i framtiden grenröret har jag tänkt och svetsa själv vad för turbo skulle man kunna använda. hur stora spridare tror ni man behöver. tacksam för svar | |
djspirit |
t03/t04 saab,535 lmm och spridare sägs vara goda för 250hk iallafall |
|
Är inte t03 lite för liten för en 2,8l motor? ///Jesper -=Svenska E28/E12 Registret=- Besök gärna: Länk om du har en E28/E12 |
|
| det är nog lite för lite. någon som klarar kring 350hk är nog bra | |
| Funkar med en T03:a självklart, men vad mottrycket blir kan ju vara en aning intressant. | |
djspirit |
det är bara en fråga om budget |
|
Men en t03 med skruvat axiallager och 360 lager borde väl hålla till 350hk iaf. Den som dom kör på cossie. Kör du utan skruvat lager o laddar över 1.2 så trycker den ut axeln och börjar läcka olja rätt snart om jag inte e ute o cyklar. En fråga mitt i de hela som jag funderat lite på. Vad pallar en sån 2,8 litare om man inte ska röra blocket. Har fått en sån motor med låda men kan ju inget om BMW. |
|
| T03a är i minsta laget körde med det innan blir lite avgas broms vid typ 5500 varv men har man ingen riktigt kam är det inte lönt att dra längre ändå så. men förstår att de är budget bygge i o m du ska köpa sånna små agg. så t03 funkar nog bra till de. | |
| okey har kanske tänkt lägga trimkam i framtiden. så fins det nå mer förslag på turbo? | |
| ja ett lite större än t03. hör me GIK turbo teknik. T04c tror jag dom heter vet inte riktigt men ett sånt eller nått typ kkk 27 eller kkk24 typ. | |
| är det någon som har någon turbo till salu t03 eller t04 eller annat | |
| sök på hemsidor människa. eller sälj funktionen på denna sida | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.