|
|
|
|---|---|
|
Har lite problem med att backa tändningen på min M40 motor (318tic) Funderade på ett SMT6 men har hört att det inte funkar för alla, ska ha de främst till att backa tändningen. Hitade denna ifrån msd: Länk finns för org.tändning å kostade 140$. har nån testat de? hitade smt6 för 2-3000beg, och de är max jag kan lägga ut nu. skriv gärna hur de har gått för er och vad ni använder. Han som ingen Turbo har...får åka utan BAR Länk | |
|
någon måste ju ha SMT???? Han som ingen Turbo har...får åka utan BAR Länk |
|
svintoleffe |
Det som jag läst mig till, är att domflesta brukar fräsa om tändnings hjulet fram, så flyttar dom någon kugg, sen kan dom ställa tändningen. Har du lagat bilen, sen vatten pumpen pajade på racet.? Länk Bimmern MVH Leffe |
|
Problemet har som sagt varit just att de inte gått att backa tändningen mer än några grader. Men som de står i inlägget ovan så går det att lösa genom att fräsa om trigger skivan så den går att flytta å sen mappa tändningen utifrån det istället. Har själv den lösningen på mitt smt6 å de har då funkat tidigare. Får väl se om de funkar även den här sommaren. |
|
|
svintoleffe:Jo hade en vattenpump hemma som jag böt dagen efter...ska bes. på fredag sen ska motorn ur å bytas till den andra me turbo:) dragon:oki, jag hade tänkt fräst om hålen till triggerskvan och backa tändningen utan smt, men då justeras den ju inte efter laddtryck..hur många grader kan man backa tändningen med bara smt då? blir inte tändningen för låg vid utan laddtryck då? Han som ingen Turbo har...får åka utan BAR Länk |
|
| Tror det bara var 3 grader eller nåt sånt. Nu blir den backad 12grader bara på skivan. Å sen går ju tänningen att ställa upp 9 grader tror jag de var med smt. sen backar man från 9 i mapen när man kommer på laddtryck. Dvs. man får ca 3grader backning innan laddet kommer. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.