|
|
|
|---|---|
|
Är det nå´n som vet om det är någon skillnad på utväxling i bakaxeln på 520-89:a och en 525 92:a. Jag måste byta min för den läcker som ett såll och mina ständiga vibrationer kan mycket väl komma därifrån eller vad tror ni? /Peps Förresten..... är det knöligt att byta klumpen? | |
|
92:an har med ganska stor säkerhet 3.23 i bakaxeln 89:an kan ha 3.73 elle 4:10 eller något.. skillnaden skulle bli stor mkt lägre varvtal och därmed sämre ax.. |
|
|
Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Det finns ganska många utväxlingar att välja på, det finns en plåt på en av bultarna till locket som talar om vad du har för utväxling, Länk. Vad det gäller själva bytandet så är det inte särskilt svårt, var noga med att göra ren insexbultarna (8mm) innan du börjjar dra i dom, och annvänd bra verktyg, har du tillgång till muttermaskin så är det en fördel, (dom kan sitta rejält) kolla också infästningen på din klump så att infästningen stämmer med den du köper. Jag gjorde själv denna operation på min 525 93 för ca två veckor sedan och det tog mig ca 3tim, det är också bra att vara två när man gör jobbet för det är ganska tungt ca 35 kg, och man får garanterat en blånagel innan man är färdig. det kan vara lättare att använda tv stycken spännband till att lyfa upp klumpen med istället för domkraft, det blir inte så vingligt. Lycka till Pierre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.