|
|
|
|---|---|
| skulle vilja ha lite extra krut i motorn på min 318 87a. är jäkligt näjd med bilen i övrigt så bilbyte är inte o tänka på. den har bara gått 9880 mil så den är nästan som ny ju... har som sagt tänk o trimma motorn, vad finns o göra. kolvar, grenrör, portad topp, borra upp?.. skulle vilja ha upp den i ca 150 hk... | |
|
Släng dit en turbo :-) hjorten |
|
| vill inte ha turbo för besiktningens skull.. blir väll ett jävla krångel om man ska ta bort turbon för varje besikning. | |
| Läs under Gör-det-själv och mekar tips här på sidan. Där finns en liten beskrivning av vad som går att göra när man trimmar just M10 motorn. | |
ossie k |
jag har ett m3 e30 evo2 grenrör som jag kan sälja. den passar rakt på. sen har jag till hörande avgas också, utan sista biten med ljuddämppare. |
|
Sälj hela motorn åt Maxxar Ossie k :))))) -Never feel sorry for yourself.- |
|
ossie k |
daniel f: visst kan jag sälja den. 150k vill jag ha. |
|
grenröret kan jag ju ta... har ett nytt objekt o sätta det på.. en 2002 -72a banracingbil.högkompskolvar, 316 graders kam, dubbla benzpumpar... |
|
| s14 grenrör passar väl ändå inte på en m10 maskin? S14 har ju 4 bultar till varje utblås, medans m10 har 2. | |
|
ajdå.. de va ju te o skita sig i näven. det sitter nog ett bra grenrör på 2002an som det är. |
|
|
Du är helt rätt inne på vad du behöver göra. Jag tror att med 2,2 liter, busig kam, filad topp och en modernare motorstyrning (+ massa annat små plock) så ligger du på +170hkr! Ett väldigt het tips är att du sätter ut en köpes annons på 02 tavlan Länk Ossie, om du inte har byggt om ditt s14 grenrör så lär man aldrig i livet få dit det på en m10 maskin /Pelle |
|
| för att få upp volymen till 2,2l så behövs det borras till 92mm och många säger att volvokolvar funkar bra men bmws m30 3,5l-motor var ju åxå 92mm kolvar kan tänka mig att det är prisskillnad men är det det enda? | |
| funkar det med turbo till,. högkompskolvar o 316¤ kam??? | |
| skillnad på högkompskolvar och vanliga kolvar till 2002i | |
|
Vill du ha svar om trim för M10 är 02-tavlan ett bra ställe att söka information på. Länk Där finns allt man behöver och inte behöver veta om M10 ;-) |
|
|
Klart det funkar med turbo och högkompskolvar men du kommer få ett enormt cylindertryck! = går lätt sönder. högt komp + lite ladd = 1 säger vi. lågt komp + högt ladd = 1 högt komp + högt ladd = 2 handlar om cylindertryck. |
|
|
jag har 6st 92mm alpina b9 kolvar liggandes 10,2:1 i komp med alpina topp /Otto |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.