AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.853

Utrustning m5 e34

Sida 1 av 2
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tja ...Angående utrustning på m5 e34 bilarna blev jag lite fundersam i går skrev ett inlägg som powergubbarna tyckte att de va fel rubrik på så de tog bort inlägget. Men de va inte de jag ville yra om utan dom svar jag fick på de innan de försvan. Har en m5 e34 från 1990 som jag ser de är en fullutrustad förutom att de inte är el stolar i den. Men vad är de som är en fullutrusdad m5 e34 jag har inte mocka på brädan jag har inte hel skinn. Vad jag vet så fick första ägaren ett stort urval av pryla att stoppa in i sin bil. Men då åter vad är de då som är en fullutrustad m5. Har bmw skrivit ett dokumen att en m5 e34 skall ha följande utrustning för att den ska räknas som fullutrustad inte vad jag vet. Eller är de mocka eller inte som avgör de Ex jag har två bilar dom har mocka tak.golv bräda.m.m men lacken på den ena är blå och den andra svart villken bil är fullutrustad eller ska de va skinn i bilarna för de ska räknas som fullutrustad blå eller svart. Min bil är orginal från fabrik skulle jag då köpa skinnbräda ja då tycker jag att de är ett till val på min bil men blir min bil mer fullutrustad nja tror inte de. Vad tycker ni?? Mvh m5ägare
Din bil är inte fullutrustad, du säger ju själv att exempelvis elstolar och Utökat skinn saknas.

En bil kan inte vara mer eller mindre fullutrustad, antingen så har den verkligen ALL utrustning som gick att få, eller så har den inte det, och då är den inte heller fullutrustad! Använd lämpligen uttrycket "välutrustad" istället, så ljuger du inte :)

Det finns i princip inga fullutrustade BMW, eftersom det sedan länge finns så otroligt många saker att utrusta bilen med. Jag har aldrig sett någon BMW som varit fullutrustad.

Mvh,
Kalle
Hej

Det måste ju vara skillnad på fullutrustad o maxutrustad. Om BMW kan leverera två olika sorters hjul t M5:an så måste jag ju inte köra på åtta hjul samtidigt för att den skall vara "fullutrustad". Eller???
e.a.a,

Det är en definitionsfråga. Jag anser att en bil är fullutrustad om den har ALL utrustning som gick att beställa från fabrik (Minus specialbeställningar från BMW Individual). I de fall där det finns två olika alternativ av samma utrustning (exempelvis Stereo/HiFi, Nappa/Buffelskinn, Fälgar, osv) skall bilen ha det dyraste alternativet för att få kallas fullutrustad.

Mvh,
Kalle
Hej

Ja, det är ju det som är problemet, att vi har egna tolkningar av vad fullutrustad är.

Ex:

Det finns två kylskåp att trycka in bak i M5:an:

1. Det ena kylskåpet är på 20 liter, rymmer två vinglas samt en plattskärm med dvd. Allt detta kostar 1,000:-
2. Det andra kylskåpet rymmer 0,5 liter, inget annat o ingen plattskärm m dvd, men kostar 10,000:- bara därför att det var så dyrt att ta fram ett sånt litet fånigt kylskåp.

I min värld så har jag svårt att anse att det lilla skitkylskåpet är skäl t att den M5:an benämns fullutrustad bara för att det kylskåpet är dyrare...!

Eller

Mvh
e.a.a,

Nej, om vi nu ponerar att fallet är som du beskrivit, så får jag stå fast vid min riktlinje och hävda att bilen är fullutrustad endast om den har det lilla fjutt-skåpet :-) Kylskåpen torde för övrigt falla under BMW Individual, alternativt eftermonterade tillbehör, så de går utanför de normala ramarna/beställningslistorna.

Begreppet "Fullutrustad" är som sagt väldigt individuellt, men vi kan väl åtminstone enas om att bilen INTE är fullutrustad om den exempelvis saknar uppenbara saker som skinnklädsel, elstolar, taklucka och så vidare.

Mvh,
Kalle
MEN...

Det vore bra intressant att höra vad BMW själv sätter för norm på fullutrustad. Om dom har nån norm. "Fullutrustad" tror jag är ett gammal antikt uttryck från när bilar inte hade så speciella utrustningsnivåer. Du kunde man se/bedöma om en bil var "fullt utrustad" eller ej.

Mvh
Javisst. Vem vill inte äga ett 5 dl kylskåp för 10 lakan;-)

"men vi kan väl åtminstone enas om att bilen INTE är fullutrustad om den exempelvis saknar uppenbara saker som skinnklädsel, elstolar, taklucka och så vidare."

Yes, det håller jag fullt ut med om.

Mvh
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90

Hej kalle. ok (välutrustad) kallar vi de. Men vad är de som säger att de ska vara skinn eller mocka eller el stolar. Jag tror att du förstår vad jag menar tack för svar. Mvh/m5
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Såg inte alla svar tack. Här har vi att klura på.
ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
begreppet fullutrustad missbrukas något enormt. Min M5:a är klent utrustad, med halvskinn, elhissar, elspeglar, eltaklucka, ac, nivåreglering mm. Alltså väldigt lite tillbehör, då det enda som inte är M5 std utrustning är AC + taklucka om jag minns rätt.

Där emot min förra M5 touring var välutrustad, men lång ifrån fullutrustad, med tex helskinn+utökat skinn, största kliman, elstolar, farthållare, dubbla takluckor, servotronic, edc, auc + all vanlig el.

ha
853
hall112
BMW 740IA E38 -94
jag anser att en bil inte är fullutrustad om den inte har allt som gick att få, så har du allt utom tex. elratt, eller komplettläder så är det inte fullutrustat enl. mitt tycke.
Använd inte begreppet fullutrustad så är problemet ur världen. Sen så finns det även gott om FUL-utrustade bilar men det är det ingen som skriver ut i annonsen. ;)
Till E34 M5 kunde man beställa en rad olika tyg/skinnvarianter. Du kan läsa mer om dem här: Länk

Mvh,
Kalle
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Tja.. Utrustningen på min är halvskinn, elhissar fram bak, elspeglar, elpackspegel, eltaklucka, storaac, farthållare, storadatorn, m baksäte, nivåreglering rollo m.m. Sen om de går under ( Välutrustad eller fullutrustad ) De e ju individuellt. Kör lungt i sommar Mvh/m5
525I 93,

Jag skulle, om du ursäktar, snarare kalla din bil snikutrustad, jämfört med majoriteten av M5 E34 :-)

Elspeglar, elhissar, M-baksäte och stora datorn var standardutrustning till M5...

Mvh,
Kalle
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Jag ursäktar!!!! din orm. Men som den 4e ägaren på bilen och svensksåld så tycker jag att den är helt ok.
li
1.959
liste
535i -89
Orm eller inte - din bil är inte fullutrustad. :) Det betyder inte att det är något FEL på bilen.
52
134
525I 93
BMW M5 3.6-90
Ja nu va orm inte elakt menat förstå rätt!!! Mvh/m5
HD
1.579
HD91
E61 523i touring
E61 530d touring
Det är helt sant som Kalle skriver, så gott som ingen M5 E34 är fullutrustad. Däremot finns det gott om ägare som tror att deras M5 E34 är fullutrustad, det dyker ju upp någon på Blocket varje vecka med det löftet i annonsen.
Jag går alltid på bilens utrustningslista och i vårt register har jag hittat ett fåtal svenska bilar som ligger ganska nära all utrustning, men även dessa extrema vagnar saknar 5-6 optioner till fullutrustad.

-M5 E34 Limousine register Länk
525I 93,

Det låter som en jättehärlig bil du har :-) Svensksåld och få ägare är bättre än ett fullutrustat ( :-DDD ) importlik :))

Mvh,
Kalle
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.