|
|
|
|---|---|
|
Nu verkar det som om jag ska köpa drömbilen trots allt, en 635 Csi. Den är otroligt påkostad med rallylåda, svindyra sportsäten, gasoldrift m.m. Den enda nackdelen är att lacken e skitful sprucken och och så. Men karossen är fin och den är väldigt bra underredsbehandlad. Sedan en nackdel till är att klädseln på sportstolarna är förstörd så dom behöver kläs om. Nu undrar jag lite om det här med gasoldriften ? Jag snackade med en kille som sa att det vara hälften så dyrt att köra på gasol än bensin. I så fall så behöver man kanske inte betala mer än 5 kr milen och det är ju skitbra gentemot den dyra bensinen... Förra ägaren hade kostat på 40 000 på att få gasoldriften installerad så det är ju skitlyxigt med tanke på att jag ska ge 20 000 för bilen (det är dock en bilfirma som säljer den). Håller motorn bättre kanske om man kör på gasol ? Gasol är ju mycket renare än bensin ? | |
|
Har du kollat med bilprovningen angående konverteringen? Känner en kille som hade en 733 som var konverterad och den gick ej att besikta med gasdriften.... Var tydligen nått intyg som behövdes som BMW vägrade skriva ut (som vanligt)... MVH David Öfverdahl-Forslöf |
|
NYMAN |
Har du kollat vad det står i reg beviset.(drivmedel) du kanske köper en bil som är omöjlig att besikta. Är ur sprungs färgen röd?isåfall kolla hur många ägare det har varit.jag kollade på en röd 91/92 med bensin/gasol,den var reggad gasol med gasolen funkade inte |
|
Som drivmedel står det motorgas & bensin. Och den är besiktigad för precis ett år sedan med gasoldriften installerad. Jag har ringt och hört med bilprovningen i fall att det inte går. Då kostar det 800 kr om man plockar bort gasolen och registrerar om den. Så det kommer nog inte bli något problem. Det är en rätt avancerad utrustning med en ruskigt stor tank i bagagutrymmet, skulle gissa på att den rymmer ca 60-70 liter. Den är dessutom fulltankad... Jag tror jag måste köpa starkare bakflädrar dom ser ut att vara slitna :) Men om det gick att besiktiga den förra året så borde det gå i år igen tycker man... Det enda jag undrar över är vart tusan man ska tanka den ? ? ? |
|
|
Förra ägaren berättade att det gick att köra bra mycket längre på en tank gasol en motsvarande mängd bensin. Han berättade oxå att det var hälften så dyrt att köra på gasolen. Jag vet inte om du har rätt???? Men jag ska undersöka saken ! !!! |
|
Krille |
H-L! Du är medveten om att din bil troligen är USA-importerad. Det där med gasoldrift verkar ingen höjdare... Spar pengarna till en bättre 635:a istället. 535i -90 |
|
Nix den är sverigesåld och för övrigt så är motorn i kanonskick, den är nämligen totalrenoverad för bara några år sedan av förra ägaren, den ägare som för övrig installerade gasoldriften. Och om det skulle bli några problem så är det bara att plocka bort gasoldriften. För övrig så ska jag besiktiga bilen den här månaden... Så vi får väl se hur det går... 19 000 kr för en bil som går som en pärla e svårt att hitta ? |
|
Krille |
Kan bara gratulera dig till en isåfall jäkligt fin bil . En riktig skönhet... |
| det är ju kanon bra bara att kopla grillen till bilen när man ska ut på piknic skämt åsido gillar du bilen så köp den! gasol driften går säkert att sälja om det inte funkar nå bra | |
|
Den är köpt redan !!! Av mig så klart =) Just nu håller jag på och försöker skramla ihop pengar till en omlackering... Räknar med att tjäna ihop 10 000 innan sommaren är slut sedan så ska jag försöka sälja en 12 år gammal moppe för 8 000 om jag har tur... 10000 + 8000 = 18 000 borde räcka då jag inte tänker lacka motorrummet... Om jag har tur så kanske det blir tillräckligt med pengar över till skinn som kommer kosta runt 3 - 5000 kr *Suck* Så många drömmar - så lite pengar :( |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.