AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.018

Vart tog E90 Euro NCAP prov vägen?

Vart har det testet tagit vägen det har ju testats flera nyare bilar efter E90. Ett nytt dåligt resultat som mörkas tills dom byggt om bilen eller har jag bara missat resultatet?

Keep your distance!
De har ej testat den, det stod så i senaste teknikens värd.

Projektmannen
Skumt eftersom exempelvis nya Passat har testats.
Och i nyhetsbrevet från AMS står det att 3-serien är med bland dom Euro Ncap bilarna som ska visas upp i Stockholm krockade.

Keep your distance!
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Jag uppfattar det som att resultatet av krockprovet presenteras officiellt just då i Sthlm.
Kolla på www.euroncap.com

Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
I bmws broschyr för E90 står det att den har högsta betyget. Det har de nog inte hittat på.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Fr
1.139
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Presenteras 28/6
bood:
Dom har utgått från att den ska klara fullpott. Dom broschyrerna trycktes lång innan den kunde testa av Euro NCAP.

Keep your distance!
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Det blev 5 stjärnor! ;) Borde ju få 6 eftersom den har så bra vägegenskaper som gör att man kan undvika olyckor.
Länk

Men varför bara en stjärna i fotgängartestet...?

/ Joakim

Länk
To
94
Tobbe_E90
BMW 325 E90 -05
Det är inte meningen att man ska köra på folk! ;) Därav 1 stjärna.
Fast å andra sidan är det inte meningen att man ska krocka heller, så varför behövs 5 stjärnor där?! ;-)

Bilen:

Länk
bm
860
bmw_patricia
BMW 328Ci -00
BMW Z4 3,0Si -07
Jovisst borde den få 6 stjärnor i EuroNcap. Bilen är mycket säker... att det är en nykonstruktion och den inte har aktiva nackskydd är en skam. Volvo har haft det som standard sen 1998, BMW kan inte ens erbjuda det. Att bli påkörd bakifrån är så mycket mer allvarligt än man anar. Jag längtar tills EuroNcap kommer att oxå att krocktesta bilarna bakifrån. BMW kan ingenting om säkerhet. tyvärr.
Intressant är att E90 är en av endast totalt 4 bilar som fått full pott i frontalprovet, 16poäng.

E90
Peugeot 1007
Ford Focus
Citroen C5 (faceliftade)
Efter fiaskot med E60 så var dom tvugna att ta hem full pott här. Men jag håller med övriga, bättre fotgängarskydd och påkörningsskydd är ett måste för en marknadsledande tillverkare i premiumklassen. Är det Bangles design som omöjliggör högre krocksäkerhet tro ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.