|
|
|
|---|---|
|
Hallo allihopa. Jag tänkte kolla om det är någon som provat på att bygga några luftkanaler till frambromsarna på sin Z3 för att få liknande kylning som M-modellerna har för sina bromsar. Jag har lite planer att dra några rör från fronten som matar in luft på bromsarna så man får lite mer kylning. Idéer/erfarenheter på nåt sånt bygge? /Magnus www.snajdarn.se | |
| Var tänkte du ha luft intaget? I stället för dimlysen? | |
|
Nä jag vet inte... vill fortfarande ha kvar dom (inte för att jag nånsin använder dom men ändå) =) Jag funderar på att sätta dom i ytterkanterna av gapet nere i mitten. Såpass långt in så dom inte syns. Men visst... en idé hade ju faktiskt varit att ta bort dimljusen och sätta intag där.. kan ju ta en titt på det också. Tror det kan bli svårt att få det riktigt snyggt där bara. Om man gör som jag tänkt och sätter dom i ytterkant av mittengapet. Det är ju bara att sätta ett par rör med diameter på kanske 60mm som går därifrån ut till oken. Behöver ju inte vara så tokseriöst eftersom dom inte syns där men fyller ändå sin funktion. /Magnus |
|
|
går det inte att modifera dem dimljusen du säljer så att dem passar fronten? då får du både dimljus och extra luft. |
|
|
Jag hade funderingar på det men eftersom dom bara passar front med mindre motorer eller med M-front så orkar jag inte köpa in såna och börja skära i... om det inte skulle bli bra. Så jag har kommit på en egen lösning =) Har dragit slangarna in i innerskärmarna och fram till gapet nertill i fronten. Nu är det bara en sista böj som ska på så jag får tryck in i slangarna. Fasen vilken tid det tar så fort man ska göra nåt med bilen... höll på hela eftermiddagen/kvällen igår. Det fick bli 50mm slang som är till för att lägga kablar i marken... kanske inte det ultimata men det bör ju göra lite sillnad mot helt oluftade iaf. Jag hade tyvärr inte kameran i garaget igår men jag ska se om jag kan ta lite bilder på hur det ser ut sen när jag är klar iaf. /Magnus |
|
|
Magnus: Har du gjort hål i innerskärmarna och fört genom slangarna där? OT: Jag plockade ner främre höger innerskärm i förrgår för att rensa bort smuts som samlas i tröskellådorna, det tog mig tre timmar att få fast fanskapet igen *aaaargh* /Masten Det går alldeles utmärkt att använda sökfunktionen! |
|
|
Masten, Du är bara du som plockar bort innerskärmarna för att tvätta bakom :) |
|
|
Hehe... sååå jobbiga var dom väl inte att sätta dit... det var värre o få bort dom när man glömde vissa skruvar o så. Tur att man är hyfsat försiktig så man inte sliter sönder nåt. Men jäpp jag har gjort ett litet (50mm) utblås i innerskärmen... det fanns redan markerat där, fast något större för M-modellens kylkanal. Dom använder ju samma innerskärmar. Ska lägga upp lite bilder sen i helgen när jag blir klar med det! /Magnus |
|
|
det kan tilläggas att det är mycket enkelt att skära i innerskärmen med hjälp av mattkniv. Nu ska du väl även sätta på dina sidoskärmar du har på hemsidan för att föra bort varma luften och minska upforce? Angåenede lampsatsen: tror du att det går att få exakta mått från tillverkaren? Kanske 1:1 ritning så man kan fundera på om det går att modifera på något sätt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.