|
|
|
|---|---|
|
Var kan man hitta uppdateringar och key´s till navigatorn. Min navigator säger "insert key-cd or version 17" Jag har tydligen MKII nu. När kom denna version? Vilken version är bäst, det verkar ju finnas en väldig massa. Jag har stora navi´n. Hilfe bitte | |
|
Hej! Du får kolla upp din adress, den verkar vara helt felaktig? Fick mail från dig men jag kunde inte skicka till din adress. Här kommer mitt svar: Det där med uppdatering av mjukvaran är lurigt ibland och riskfyllt, själv uppgraderar jag aldrig navigatorn om det inte är något som är fel eller om den nya mjukvaran förbättrar allt avsevärt. Har själv aldrig varit med om att behöva "key CD" men med MkIII är det ganska vanligt har jag hört. Det finns att få tag på nyckel CD'n på olika platser på nätet. Bifogar filen som finns på yahoo groups. Används på egen risk... Här har du även ett par länkar som kan hjälpa dig på vägen: Länk Länk Länk Ladda ner Key CD'n innan du gör något alls, helst ska du inte ens stoppa in en navigator CD om den frågar efter "Key CD". Men allt du ska behöva göra är att bränna nyckel CD'n och sedan ladda den och låta navigatorn läsa skivan. Sedan efter några sekunder/minuter så ska den spotta ut skivan och starta om navigatorn. Först då ska det vara lugnt att använda navigatorn som vanligt igen. Lycka till, fråga gärna mer om det är något mer du vill veta. /Hammar |
|
|
Hej! Laddade ner en "universell" BMW cdkey men det hände inget alls. Därefter laddade jag ner v23 med tillhörande cdkey. Allt gick som smort direkt. Det var tydligen en MKIII som jag har. Nu har jag faktiskt en mycket bättre mjukvara med split screen + att min nattsömn är bättre :-) Tack för hjälp R |
|
|
Vad heter senaste kart CD:n? |
|
|
BMW Scandinavia 2005-2 ska vara den senaste. Bra att det löste sig. /Hammar |
|
|
Nå har v25 av NAV OS kommet... Prøv denne! -> Länk -> Länk |
|
|
Provade att installera v25 från länken ovan .. allt gick exakt enligt instruktionerna på Länk och allt tycks fungera bra efteråt (tog en provtur). Hade förvisso inga problem tidigare heller. Har MKII, visade version 2-1/60 före uppdateringen, 2-1/81 nu. Skulle vara kul att veta vad som är nytt i v25, för jag märkte ingen skillnad alls förutom att versionsnumret höjdes... |
|
|
Hej, jag har provat på länken för att ladda version 25 men fastnar på Kingmuffin.com där jag inte hittar vidare..? Bara döda fiskar följer med strömmen |
|
| Jag kollade min Navidisplay och hade SW3-1/41. Jag kunde inte se någon skillnad mellan min och den länkade bilden från Bmwportal.net ovan. Finns det någon som har gjort en uppgradering till tex. 3-1/63 som ser någon skillnad mot den gamla? Tex högre upplösning, fler färgval, eller bättre funktionalitet? | |
|
mikaelodoris: tror inte du kan förvänta dig den typen av skillnader mellan din och 3-1/63. Säkert någon bugg som är fixad och eventuellt blir det något snabbare. Själv gick jag till 3-1/63 från en version innan splitscreen så för mig var det som bilen fick en helt "ny" navigator ;) ___ //Ulf |
|
| Gå in på sidorna på forumet som berör navigatorer osv så finns det gott om diskussioner som talar om de olika uppgraderingarna. Själv så hoppade jag från 3-1/21 till 63 och där var skillnaden ganska stor. Andra färger och en helt annat naviutseende.. nu har jag split screen och det hade jag inte innan t ex.. | |
| Tackar tackar. Jag gick tillbaka och läste anvisningar för sökning noggrannare än tidigare och upptäckte att wildcards går att använda vid sökning, men jag hade missat att citationstecken krävs och nu fick jag massor med träffar i forumet. Det är dock som Programmer sade troligen inte ngn större skillnad mellan versionerna. Jag har tex redan split screen, men jag ska kanske ändå ringa upp den lokale BMW-handlaren iom att det påstås att man kan be om uppgradering vid köp av programvaran vilken jag köpte i höstas och då inte fick. Gdsgd :) | |
|
Nån som har en fungerande länk till nav os v25 ? :) Tack på förhand!! |
|
|
Skrev tydligen samtidigt som Ulf.. ACS, provat den här platsen? Där laddade jag hem den, men använde v26 istället, så jag vet inte om v25 funkade.. Länk Ha en fin.. T |
|
| T: Tackar så mkt :) | |
|
Så lite så.. Ha en fin.. T |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.