|
|
|
|---|---|
|
Jag är på jakt efter en nyare bil och har precis börjat fundera på hur man ska finansera ett eventuellt köp. Hur har ni gjort? Bilen kommer att vara i klassen runt 100' SEK och jag har ej råd att slanta upp cash. Tar ni ett kort lån med hög avbetalning så att bilen är betald när ni ska byta nästa gång eller tar ni ett långt lån med låg kostnad och löser ut lånet med försäljningsvärdet av bilen innan ni köper nästa bil? Ni kanske löser det på ett helt annat sätt. Det vore kul att få lite tips och idéer innan man sätter igång med bilhandlandet. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." | |
| Mitt tips är att betala så mycket så du har mindre i lån på bilen än den är värd, jag tänker alltid "worst case scenario" vilket är ex bli arbetslös och inte får a-kassa. Då måste man i princip kunna sälja bilen direkt kanske till ett skampris, men det täcker ändå lånet. och man behöver inte ta av eventuellt sparade pengar. | |
|
Jag har tagit ett 10-årigt lån från banken med min lägenhet som säkerhet. Detta lån är det tänkt att det skall finansiera mitt bilägande under den här 10-års perioden. (Därmed löser jag aldrig någonting utan betalar enligt amorteringsplan varje månad) /Marcus |
|
|
Den bilen jag ska köpa nu blir kontant. Tidigare bilar har varit på 3 år. Inga summor att tala om, och 3 år brukar man väl kunna hålla sig mellan bilbytena. Då -äger- man ju bilen i allafall. |
|
kilroy |
Om jag inte minns fel finns det redan en tråd med detta innehållet...Mvh kilroy"Det enda jag vet om ljusets hastighet är att det kommer fort på morgnarna" |
|
Länk Länk Länk Har man möjlighet att låna på hus/lägenhet till förmånlig ränta så är det dumt att lägga sina sparade slantar men bilhandlarna har också rätt låga räntor på sina erbjudanden nu. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.