AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.089

BMW e36 320 bakvagnsproblem?

Tjenare!
Jag va ute och körde min BMW 320 1995 i helgen och körde i ett ganska "vasst" gupp.. och det skramlade och ryckte till i bilen..
Vad kan det vara för problem? Är det hela bakaxeln som är slut? Jag har använd den som övningskörningsbil så den är INTE hårt körd.. Innan mig vet jag inte..

Tack på förhand.
fa
53
farmor
E36 316i Coupé -95
Låter som de var för mig. Då var det en gummibussning bak som var slut.
Hej känns bilen ovanligt vinglig... kolla upp främre länkarmsbussningarna bak eller stötdämparbusningarna låter det som om det dunkar i golvet under förarstolen så kan det nog vara länkarmsbussningarna..så var det på min .. men det kan ju även vara de som man kallar silentblocken och dom sitter väl väl nära klumpen... och när du byter .. så byt bägge
Lycka till

Bimmer
Ja lite vinlig.. det känns som bakvagnen "kommer efter". Jag beställer alla bussningar i hela bakvagnen så får man det riktigt gjort på en gång.. Nått mer än bussningar jag ska byta på samma gång?
Nej det tycker jag väl inte att du behöver ... om du inte tycker den verkar väldigt mjuk i fjädringen ... men ta och börja med bussningarna ... ... stötdämpare och fjädrar buter man rätt lätt senare men det du beskriver är ganska likt min .... ta och gunga bilen bak ordenligt står den kvar och gungar efteråt så kan det ju vara stötdämparna också !!!! tänker så att du inte köper en massa i onödan men å andra sidan är det bytt så är det ..
Lycka till

Bimmer
stötdämparna bak är väldigt mjuka
ok ja du då kan det ju vara dom som är boven i dramat.. skall du byta själv eller lämnar du in bilen ? stötdämparna är lätt att byta men bussningarna är lite mer skruva...

Bimmer
Jag kommer byta allt själv.
Ja men då är det väl bara att byta dämpare fjädrar och bussningarna bussningarna är ju inte så dyra stötdämparna kostar ju en del förståss fjädrarna vet jag inte nåt pris på .... men har du möjlighet varför inte byta allt då du ända måste ner med en hel del

Bimmer
Jo precis. Lika bra och byta hela skiten direkt.. Vad ska man mer byta där bak förutom alla bussningar fjädrar och dämparna? Finns det något annat som är slitdel?
Bromsar etc men är dom bra så behöver du nog inte byta nåt mer än fjädrar dämpare och bussningar .. den kommer att bli som en ny bil gällande väghållning väl investerade pengar .. tycker jag .. har själv bytt dämpare bussningar mycket trevligare vägegenskaper..

Bimmer
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.