|
|
|
|---|---|
|
Jag har en BMW Compact 316 -96. Problemet är att AC:n ger ifrån sig ett ljud på låga varv och ljudet kommer ifrån instrumentpanelen, man kan inte höra det utifrån. På högre varv har jag aldrig hört det och om jag stänger av AC:n är naturligtvis ljudet helt borta. En tendens är att varvtalet rör sig lite på lågvarv när AC:n är igång, men jag förmodar att detta är naturligt. AC:n kyler som bara den. Någon som vet var ljudet kommer ifrån eller vad som kan vara fel? Vore oerhört tacksam för svar. //MC | |
|
Jag har samma fel på min e46. Ljudet påminner om ett generatorljud, det försvinner när man stänger av AC:n mycket irriterande. Nog finns det väl någon som har en idé vad detta kan vara. /s-w |
|
|
Ljudet beror på största sannolikhet på kärvande expansionsventil till AC systemet. Skönhetsfel som kan drabba äldre AC anläggningar och påverkar inte själva funktionen. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
Går det att byta ventilen själv? /s-w |
|
|
s-w: Jag vet inte men skulle nog rekomendera att låta en duktig mekare med AC-kompetens göra det. Jag har läst om en på forumet som betalade 2-3kkr för att byta ventilen på AC-firma. mvh//Kristoffer BMW CS (Syd) #4918 Renault gör sig bäst på flaska med svart etikett :-) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.