|
|
|
|---|---|
|
Jahapp, drar ihop sig för besiktning och sen kommer jag på att jag inte fixat spolarna till vindrutan som inte fungerar. Det är ju inte alltid de kollar dem men det vore så snörpligt att få nedslag på att dom inte fungerar. Har inte gett mig på dom alls, så tänkte bara fråga vad vanligaste felen är. Finns ju 2 spolare så vitt jag fattar, eller rättare sagt 2 olika spol-lägen. Verkar som det iaf finns 2 pumpar och 2 behållare, är dom till varsin pump lr till varsin spolare? Tänkte iaf börja med att kolla säkringar, mäta upp pumpar o liknande. Tips och råd är mycket välkommna. Tack på förhand. | |
| Kan någon säga mig vad påfyllingskärlen går till, Finns ju ett på höger sida och ett på vänster samt vilka säkringar som går vill vardera?? | |
|
Vanligast är nog att pumpen ger upp. Lite läsning: Länk Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Nu har jag fått det att fungera. Känns skönt eftersom besiktningen är imorgon. Så mycket har jag lärt mig nu iaf att säkringen är 15, reläet är det blåa, i högra hörnet. De var det inge fel på iaf efter många tester. Kärlet till höger i motorummet är det som går till spolaren, Det sitter 2 pumpar varav ena är till någon extermblandning man kan köra på vintern. Nu var det så att bara ena pumpen hade ström och det var den pumpen som var paj, den andra pumpen hade ingen ström men den fungerade. Så jag kopplade runt och satte den fungerande pumpen där den trasiga satt och kopplade på alla slangar på den. Nu sprutar det som aldrig förr. Skönt att det fungerar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.