AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
1.642

Dubbelkonat openair eller CDA-box?

r.welin
Jag sitter i valet och kvalet mellan att köpa ett dubbelkonat BMC-filter eller en BMC CDA-box till min BMW 328 e46.Är det någon som vet vad som ger sig bäst och vad man får ut mest av?
Alla tips uppskattas!
r.welin
Och vad som slitter minst på motorn?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Jag har peronliga erfarenheter av att öppet filter ger sämre prestanda än original om det inte görs ett riktigt seriöst jobb med avskärmningen.

Läs mer:
Länk
r.welin
Ja det har jag oxå hört så därför tänkte jag att det problemet borde man slippa med en CDA-box då kanske?
Visa användare
1.944
LexCom
Ford Focus ST -06
Det borde man göra eftersom det är optimerat på ett annat sätt. Men frågan e om det e värt att slänga ut 2,500 kr för en CDA-box...? Jag tror inte att det märks någon större skillnad mer än möjligen placebo.
STi
Någon som kör med CDA box som kan svara på om det blir någon skillnad i insugsljud?
pr
296
produce1
540/6 touring-95
JA cda box gör märkabar skillnad iaf på en turbo bil & ja insugsljudet ändras.
STi
Borde inte skillnaden vara detsamma som att köra med insattsfilter i originalboxen? Eller blir det mycket mer ljud med CDAbox ? Effekt skillnaden är inte intressant i mitt fall. Är bara ute efter mer ljud :)
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
CDA boxar låter precis som ett öppet filter är mina erfarenheter...

M V H
Stephan

STi
min tanke är ju att de trotts allt är instängda precis som original filtret är i böxen.
Tänker jag fel?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Beror på hur filterhuset är utformat och tätheten på filtret.

M V H
Stephan

STi
Som jag precis skrev i en annan tråd, vart köper man dessa CDA boxar? Vart är de billigast?
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Kolla på ebay.de eller ebay.co.uk eller googla. Det är nog svårt för enskilda personer att hålla koll på världsmarknadspriserna...

M V H
Stephan

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.