|
|
|
|---|---|
r.welin |
Jag sitter i valet och kvalet mellan att köpa ett dubbelkonat BMC-filter eller en BMC CDA-box till min BMW 328 e46.Är det någon som vet vad som ger sig bäst och vad man får ut mest av? Alla tips uppskattas! |
r.welin |
Och vad som slitter minst på motorn? |
|
Jag har peronliga erfarenheter av att öppet filter ger sämre prestanda än original om det inte görs ett riktigt seriöst jobb med avskärmningen. Läs mer: Länk |
|
r.welin |
Ja det har jag oxå hört så därför tänkte jag att det problemet borde man slippa med en CDA-box då kanske? |
| Det borde man göra eftersom det är optimerat på ett annat sätt. Men frågan e om det e värt att slänga ut 2,500 kr för en CDA-box...? Jag tror inte att det märks någon större skillnad mer än möjligen placebo. | |
STi |
Någon som kör med CDA box som kan svara på om det blir någon skillnad i insugsljud? |
| JA cda box gör märkabar skillnad iaf på en turbo bil & ja insugsljudet ändras. | |
STi |
Borde inte skillnaden vara detsamma som att köra med insattsfilter i originalboxen? Eller blir det mycket mer ljud med CDAbox ? Effekt skillnaden är inte intressant i mitt fall. Är bara ute efter mer ljud :) |
|
CDA boxar låter precis som ett öppet filter är mina erfarenheter... M V H Stephan |
|
STi |
min tanke är ju att de trotts allt är instängda precis som original filtret är i böxen. Tänker jag fel? |
|
Beror på hur filterhuset är utformat och tätheten på filtret. M V H Stephan |
|
STi |
Som jag precis skrev i en annan tråd, vart köper man dessa CDA boxar? Vart är de billigast? |
|
Kolla på ebay.de eller ebay.co.uk eller googla. Det är nog svårt för enskilda personer att hålla koll på världsmarknadspriserna... M V H Stephan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.