|
|
|
|---|---|
|
540:an närmar sig servic och jag vill kosta på den en insp 2 vad den än talar om för mig. Men min BMW handlare i Karlstad vill ha 6200:-. Visst är jag medveten om att det kostar men nog skall det gå att få billigare. Någon som har erfarenheter kring mitt område? Eller någon som känner till någon firma som ger bra servicar generellt som skulle kunna få uppdraget. Man vill ju att den blir "rätt" servad, får någon sorts stämpel i boken samt lite påpekanden om vad som ev. ser dåligt ut/bör bytas. Kan detta uppfyllas är ALLT intressant. Hoppas på svar Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! | |
sebbe_bmw |
Servade 528an i A-sås för några månader sen. Insp 2 Kylvatten Bromsolja m.m 5500:- |
|
Har du vägarna förbi Östersund kan du t.ex kontakta Bilhuset på 063-85800. BMW har iofs en annan märkesverkstad i Ösd sedan de fått ny representant men de har fortfarande mycket BMW-jobb. Kommer inte ihåg vad det skulle kosta med insp II men jag tror det var runt 5000. Hälsa från "Mats i Bydalen" så kanske JAG får ännu bättre pris nästa gång jag är inne för service ;-) Mats E BMWCS 3050 |
|
|
Jag betalade 3695 för INSP II på min 528, på GA:s bil och motor...de var något billigare än BMW här i stan....de har service/diagnosdator och är kompetenta så det funkar bra. Många som har BMW brukar serva/reparera sina bilar där. Dessutom brukar det ofta stå Ferrari, Bently/Rolls och dyl där vilket tyder på kompetens tycker jag....:-) Simon |
|
| Novation vill ha 4500:- för min 540-96'a (manuell) | |
|
Jürgen Weise Racing i Stockholm (ej aukt. men en av de bättre enl. forumet):Insp. 1 kostar 3000:- = Motorolja,oljefilter.tändstift,luftfilter och allmän genomgång. Insp 2 kostar 4000:- = Som ovan + bränslefilter,bakaxelolja och bromsvätskebyte. Priset gäller en 740-E32. Med det priset så får du pengar över efter en dag i huvudstaden :-) |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tobbz: Det är närmare till Örebro Kolla med Bil O Elservice 019-320020 MVH Hasso |
|
Tackar för alla svar, ser att jag ska få betala mest. Nu skall jag gå på tippset i örebro. Men återigen tack(givetvis får ni komma med mer svar....) Behnadla din BMW, som du själv vill bli behandlad av den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.