|
|
|
|---|---|
|
Tjenare. Fråga 1: När jag drar på i ettan så dunkar det våldsamt från bakvagnen, men inte på några andra växlar. Det går att smygstarta utan att det låter så. Kan detta vara silentblocken som är slitna? Är silentblock samma sak som länkarmslagring, de som sitter långt ut vid sidan? Isf, är det det som kallas "Gummiupphängning för bakaxel" på Biltema? Fråga 2: Vidare, i hastigheter över 120-130 km/h samt när man bromsar i högre fart så vibrerar det emellanåt i ratten (och i hela bilen för den delen), och när man kör över ojämnheter i gatan kan det ibland klonka lite från framvagnen. Fick en "bra att veta" från bilprovningen: Länkarmslagring, främre, glapp. Är det den bakre bussningen på främre länkarmarna då eller? Vad kostar det att få dem bytta? Tacksam om någon orkar svara=) Johan i Lund Sechs macht Spass! | |
|
Verkligen ingen som förbarmar sig över min bils krämpor? Johan i Lund Sechs macht Spass! |
|
|
Fråga 2. Det låter som att det skulle kunna vara bussningen i casterstaget som är dålig. Jag köpte den på Motor Nord för 365kr. ___ BMW V8 - The Best A Girl Can Get!!! |
|
|
Johan: 1: är troligen silentblocken, bakbalksfäste-tvärbalkslagring mfl namn för samma sak, som är dåliga på din bil! Alt. nått med kardanröret, stödlager eller knutkors! Länkarmslagring är dom fyra andra bussningarna som sitter i bärarmarna. 2: Länkarmslagring i fram är dom 2 bakre gummibussningarna som sitter i ett löstagbart fäste, ganska enkla att byta, kan dock vara bäst med en press eller stort skruvstycke o pressa i o ur dom! Kikki: Finns inga casterstag på en E30, det är bumeranger! ///Magnus |
|
|
Tack så jättemycket för svaren, nu vet jag bar jag skall börja! Ha det så bra i sommarvädret:) Johan i Lund Sechs macht Spass! |
|
|
Ok E21, jag ska hålla mej till 7-serien :D Måste ha hamnat i fel forum...sorry ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.