|
|
|
|---|---|
Paap Reeder |
Ngn som vet om "fallet" med Brommaplansrondellen - där polisen dömde en förare medans försbolaget dömde den andra att betala - kommit upp i HD? A- drar ytterfil från "ben" A-C genom rondellen medan bil B ligger i innerfil i rondellen och skall ut på "ben" B. Smasch i galoscherna bidde det. Polisen dömmer B ... eftersom han bytte fil framför näsan på A medans FB dömde A eftersom FB anser att B var först i rondellen. MVH /// Paap R |
Paap Reeder |
... Brommaplan har "runt runt" filmarkeringar till skillnad från många andra rondeller. MVH /// Paap R |
|
Brommaplansrodellen e hemska, särskillt för mig som inte kör där så ofta, så jag ligger alltid i ytterfil där :) Eller så får man ha full gas igenom så alla hamnar bakom :)) Det du hänvisar till Paap är väl det Sverker tog upp i Plus för ett tag sen? Måste säga att det är konstigt att försäkringsbolaget inte behöver följa vad lagen säger... mvh Erik Min: Länk |
|
| Polisen kan väl inte döma någon. Polisen kan skriva ut en bot och föraren kan godkänna denna. Det binder absolut inte försäkringsbolaget till något. Försäkringsbolaget har att följa egen praxis eller domstolsbeslut om det blir överklagan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.