|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag är lite sugen på en X3:a, men vill ha lite tips! Motor alternativ (bensin), samt val av växellåda. Hur har Ni utrustat era X3:or? Har försökt att bygga en på BMW:s hemsida, men paketen verkar inte riktigt stämma...... Hur är komforten i bilen vid långkörningar, har tidigare mycket positiva erfarenheter av X5:an. Hur står sig lillebror? Tack på förhand! | |
|
Vilken motor man väljer är väl en smaksak, själv fördrar jag bensinare. Samma sak med valet av växellåda, själv valde jag manuell låda eftersom jag tyckte att automaten letade efter rätt växel hela tiden då jag körde den. Nu har jag inte kört så där jättelångt med X3:an, men sitter man fram så är det bekvämt, bilen är dock rätt bullrig vid hastigheter över 180. Men eftersom jag köpte bilen som en vanlig och enkel bruksbil så duger den bra åt mig. Skulle jag köpa en bil att ha i tjänsten så finns det säkert bättre alternativ. Kul att köra är den i alla fall! /A |
|
|
Motor beror ju på hur mycket man kör, jag antar att bensinaren (3.0) är ganska törstig men rolig. Automat eller manuell, kör man mycket i stan är ju automat att föredra, kör man långt och sportigt tycker jag man ska ha manuell... Tycker komforten är bra i x3(sportstolar), kanske lite hårda stolar i bak dock! |
|
|
Jag ångrar en sak med min beställning av X3:a: jag tycker att den är alldeles för hård med sportfjädring. Bak är det rent obekvämt att åka. Funderar allvarligt på att byta till originalfjädring då denna typ av bil ändå inte uppmanar till hårda kurvtagningar. Det kan tyckas lockande att kryssa i denna option vid nyleverans då priset (tror jag?) var 1.900 kr. En sak är jag dock extra nöjd med istället: Det största ljudpaketet är enligt min mening väl investerade pengar. Med mina mått mätt är det riktigt bra "tryck" i anläggningen. 10.900 kr kan man ju dock göra annat roligt för ;) |
|
|
BMW har ett erjudande på aerodynamikpaketet nu, funderar på om det är värt att skaffa det. Kostar 17.900 istället för 26.000 har jag för mig. /A |
|
|
Stdstol, HIFI DSP, ej sportfjädring som sägs här. Kolla lite mer på min bil under uppdaterat, över stock och sten med x3an. JAg äör jättenöjd med långfärdskomforten. Mvh Asken |
|
|
Asken: Är det en gummimatta du har i skuffen? Ingick den i något paket, eller har du köpt till den? /A |
|
|
Sigdarve: Ja det kostade extra. Asken |
|
|
Sigdarve, Slå till på aerodynamikpaketet! X3 blir sjukt läcker med paketet monterat :) Mvh, Kalle |
|
|
Man kanske skulle göra det, styling gör rätt mkt. Såg en grymt snygg E46 M-sport igår (320i). /A |
|
|
Hej. Tack för alla svar. Har äntligen varit hos bmw, provade 2.0d. Den var ju över all förväntan! Enligt mig det bästa köpet om man skall köra mycket och långt. Då bensinpriserna kommer fortsätta att stiga...... Vad jag har tänkt är följande: * X3 2.0d (Silvergrå metallic). * Partikellfilter. * Läderklädsel svart. * Advantage & Comfort. * Xenon. * Dragkrok. * Lädersportratt * Panorama glastak. * Lättmetallfälg, Dubbeleker 112 17". Vad tycker n om detta? |
|
|
SYR: Åkt i Askens för inte så länge sen var ganska bra utrustad se länk: Länk Om du bor i stan är PDC ett måste fram och bak otroligt smidigt när man ska parkera där det är trångt. |
|
|
Hej! Tycker det låter bra, går själv och väntar på en silvergrå med dubbeleker 112. För övrigt har jag i stort sett valt samma utrustning som du, förutom att jag snålade in på xenonljus och panorama tak. Och sen är det ju i och för sig 2,5:an. Tycker det är svårt att se på Bmws hemsida hur bilen kommer se ut, men jag tror den lacken och de fälgarna blir snyggt ihop. Och på tal om pdc, det ingick väl i comfort paketet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.