|
|
|
|---|---|
|
Har funderat på vad som händer om man ger järnet medans man håller bromsen ner tryckt på min 525ia -90. på äldre jänkare och volvo med automat så kan man ju bränna däck genom att göra så, kan det funka med min bil eller kör man sönder växellådan? En gång BMW alltid BMW. Min bil. Länk | |
|
Min låda dog efter en veckas misshandel zf 4hp22. Den orkade inte riktigt bromsas upp som du beskriver då m20 saknar det vridet jänk bilarna har redan från låga varv. Det var alltså veckan efter att jag bytt motor pga. misshandel av den. :-( Svaret på din fråga: Du kör sönder växellådan förr eller senare. -Phil |
|
|
Tack för svaret, då ska jag låta bli och testa det, verkar ju inte vara för hälsosamt för min stackars låda. En gång BMW alltid BMW. Min bil. Länk |
|
|
En bekant till mig tog några gånger och testa varva upp i N och rycka i D på sin 540ia, lådan höll, men hur dumt är inte det? Låt bli att misshandla lådan är mitt tips, blir bara dyrt när det så småning om troligtvis rasar. //Simon |
|
|
Nu är jag ingen automatlåde expert men det gör ont att läsa om misshandeln av 540n på det viset. Allt tar ju riktigt mkt stryk när man gör så. |
|
|
lånar tråden lite om det är ok... hur enkelt är det att göra så med en manuell?? kan man stå stilla och bränna däck? 525orna är ju rätt tunga... |
|
|
Nja bilen sätter sig och det blir svårt att spinna loss. Är det lite blött så går det väl lite bättre. Vill inte testa sådant för mkt på min bil kopplingen gillar inte sådana lekar. Kanske går bättre med smalare orginaldäck. Med TDSen så är det inga större problem med fuldäck i alla fall. Recept för att stå och böööna som volvo raggarna= stel fjädring stenhårt pumpade däck+ någon lubricant av ngt slag borde göra susen. BMW är inte gjord för att stå och bränna däck. Kör en sväng på en landsväg med mycket sväng, eller ta en tur på ngn motorbana. |
|
|
Att det går att bränna gummi med 525 vet jag, kompisar har gjort det både med 12v och 24v. Fast det gick trögt med 12v och 225:or, nog inte att rekomendera;). Men som regel är det en dålig ide att grilla däck med motorsvaga modeller. Har man inte gott om vrid får man ju liksom plåga loss bilen = en massa stryk på allt i drivlinan. Men GÅR gör det.... ett tag. Länk Mvh Tjäder |
|
|
Jag har bromsat fast en 520i -88, det var svårt men det gick till slut, på torrasfalt. Men däcken var nästan slut. 225/65 r15 däck var det. //Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.