|
|
|
|---|---|
|
till en 750 88:a?? någon som vet Hur kollar man att de är hela?? Min har börjar dra mycket bränsle helt plötsligt misstänker ngn lambdasond eller dåliga stift, har bara bytt 9!!! har de 3 inre kvar 2 på förarsidan o 1 på passagerarsidan... Zalmondorro | |
Paap Reeder |
... gissar på 1600:- per st. Köp Bosch eller från BMW. M70´:ian är känslig på lambdorna ... som man är på vilken låt som orkestern spelar när man skall bjuda upp henne 1:a gången ... Otroligt kräsen på stiften. Köp Bosch även där = 8 FLCR. Beru har dragit tillbaka sina 4-trådare p g a många klagomål på ojämn gång. NGK gör ett stift ENKOM för M70 så man förstår att det handlar om mariginaler hit och dit. OBS ... om du väl köpt nya stift ===> 12 st á 60:-/st så dra dom med RÄTT MOMENT. Det är trångt så "öva upp momentet i näven" först på nått annat block med ett stift. Vill minnas att det skall vara 13 nm +/- 1 NM!! Det är urmakeri vi talar om. Inte ngn gammal Volvo B20 som kan gå på i princip gräsklipparstift från en Briggs & Stratton. MVH /// Paap R |
|
Låter inte som att det är läge för några lambdor från biltema alltså.. :D //Magnus |
|
|
hm hm jag har köpt stift från NGK 20 st 2 st 10 pack. hm hm har INTE använt momentnyckel när jag dragit de jag bytt............. Så det KAn vara stiften?? hade även rätt kassa fördelarlock vill ja minnas men d evar kssa redan ifjol och bränsletörsten har kommit sen förra veckan från ca 1.3/mil i 130km/h tll ca 1.7 !!! hm hm ???????????????? Zalmondorro |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.