|
|
|
|---|---|
|
Behöver hjälp med ett irriterande problem, bilen klipper tändningen vid acc, varvräknaren dimper ner i botten också samtidigt som den rycker. Efter den klippt (nån hundradel) så drar den vidare som vanligt. Kommer inte alltid heller. Jag har bytt tändspole, kablar, stift, pulsgivare, fördelarlock och rotor m.m m.m men inget hjälper. Nån som har varit med om nått liknande eller har nå tips på vad jag ska mäta/kolla upp? Har brottats med detta fel nu en längre tid utan resultat :( Tack på förhand!! | |
| Låter som startrelät. Hade samma symptom på min 318 och va på BMW-verkstad med den. Med huven öppen stod mekanikern och funderade en stund, till stul drämde han till på plasten vid torpedväggen i motorrummet (reläna sitter bakom där) och då stannade bilen... Kostar ju inget att prova. | |
| Vilket av reläerna är det? Sitter 3st under en svart plastkåpa på höger sida i motorrummet. Är det huvudrelät du menar? | |
| Det vet jag faktiskt inte, de bytte det åt mig... Men enklast är väl att slå en snabb signal till BMW-verkstan och fråga. De brukar vara hjälpsamma med sånt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.