|
|
|
|---|---|
|
Som rubriken lyder.. Klurar på om de är vattenpumpen, finns de nå bra knep på hur man kan kolla om det är just den som gett upp? Jag har aldrig haft nå problem tidigare med att den gått varm, utan det hände idag när jag körde lugnt på en 70 väg.. Den läcker inte kylarvatten heller. Tacksam för lite hjälp. | |
|
När motorn är varm, hur lång tid tar det innan motorn kokar? När motorn går varm är kylaren kall? __ ///M som i Mugge. |
|
|
Den har bara hunnit koka en gång, och då hade jag kanske kört ca. 20 minuter. Stannade på en gång, öppnade kylarlocket o då for de ut lite vatten. Kylarn var inte speciellt varm då. Bogserade hem bilen o fyllde på kylarvatten, luftade och nu så kokar den inte mer. Var ute o snurrade i en halvtimme utan att bilen gick varm. Kan det ha vart så enkelt att den bara behövdes luftas? |
|
|
tror att det kan ha varit luft... lufta ordentligt... släpper vattenpumpen, så kan du köra 1-2 minuter innan kokning, samt att resten av kylsystemet förblir kallt då det inte finns ngn cirkulation. __ ///M som i Mugge. |
|
|
Okej, jo jag har luftat ordentligt. Men jag tycker det är konstigt att det kom så himla plötsligt! Tror dock även jag att det var med nå luft att göra. Jobbigt om den börjar koka igen, nästa gång kanske man inte har lika nära hem. |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Kolla noga så du inte har någon liten vattenläcka nånstans som släpper in luft, luften hamnar alltid i temostathuset som du vet till slut och då öppnar inte termostaten. Termostathuset är ett läckningsbenäget ställe kan spricka lite grann eller så ändrar det form. Kylare och expansionskärlet. ///MVH Hasso Länk |
|
Hade samma problem med min 528a. På den var det termostaten som var sönder. |
|
| Okej kan ju testa o byta termostaten, de skadar ju inte. Byta termostathus i samma veva? | |
| Kom på en sak till, snackade med en kompis o han hade en likadan bil, på den sprack toppen o då sa han att det var samma symtom även där, att den kokade lite då och då med lite mellanrum. Finns det mer som kan tyda på att man fått sig en mysig liten spricka i toppen? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.