|
|
|
|---|---|
|
Hej! Behöver byta fjäderben pga rostskadat fjädersäte på min 528i. Känner inte att det är nåt jag fixar själv, så jag har kollat runt på de olika välrenommerade "oberoende" firmorna som t ex gbgs bilservice och bavaria, men de var självklart fullbokade veckor framöver. Och min efterkontroll ska göras senast fredag ;) så jag konsulterade eniro efter verkstäder i kringområdet. hittade "andréns bil ab" i kungsbacka som bl a servar bmw och ska kunna greja min bil redan imorrn! Nu är det ju detta inte ett maxat stort jobb, men har någon erfarenheter från denna verkstad, priser och så? Finns någon annan tråd med den "kompletta listan" över små, bra och prisvärda bmw-serviceställen här i väst? ;) | |
|
Känner inte till andréns bil men, jag har själv vänt mig till Bmverkstan för ett par inspektion 1 och varit nöjd med dem. Du hittar dem på baksidan av Ok macken i varla. Jag vet inte hur duktiga de är på rostfix men de kan bmw i alla fall. lycka till. |
|
|
kolla med "linnéstadens bilverkstad" i högsbo indr.omr.i GBG den snubben kan BMW om nån. www.linnestadensbilverkstad.se |
|
525i Touring -93 |
Mina erfarenheter av Andréns är tyvärr inte särskilt goda, han bytte motor i en 323i-79 jag hade för länge sen, tog bra betalt men var jäkligt slarvig. Jag fick åka tillbaka flera gånger för att han inte hade skruvat åt kylarslangar eller jordkablar osv. Morsan hade sin bil där för kopplingsbyte (Suzuki) och den började slira igen efter ett par hundra mil så man kan ju undra vad han egentligen gjorde med kopplingen, känns inte som om han bytte den i vart fall. |
|
Heli och Shadowline, tack för tipsen, ska kolla upp dom! 525i: Nu har andréns redan hunnit byta mitt fjäderben, så jag blir lite orolig nu... hehe.. det där låter ju inte alls lovande. men jag tror att fjäderben inte är den mest invecklade operation man kan göra jämfört med motorbyte och så... de borde väl ha klarat av det. Bilen kändes faktiskt friskare över ojämnheter på den bytta sidan. Bara bultarna inte skruvar ur sig... ;) |
|
525i Touring -93 |
Jo ett fjäderben borde han väl klara av, men om jag var som du så skulle jag ta en titt på det han gjort och se till att allt verkar sitta där det skall. |
|
Var på bilprovningen idag för efterkontroll, och mannen där tittade noga på det nya fjäderbenet och han verkade riktigt nöjd. själv kan jag inte upptäcka att nåt sitter fel. Den enda anledningen att jag valde just den verkstaden var att de nämnde bmw som märke i eniro (även om huvudinriktingen var toyota och handikappanpassade fordon...). och det var bråttom att fixa det, jag hade annars fått körförbud nu på lördag ... Men jag tar era råd och kollar in de andra ställena sen! ha det /Mikael |
|
Champ |
Åk till Joakim på järnringen mitt emot bilprovningen i Partille så blir ni garanterat nöjda! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.