AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Allmänt om bil och trafik
4.192

Ekorre på bakluckan?

Sida 1 av 2
Jag och min svåger har observerat att vissa tyska bilar samt tyskimporterade bilar ibland har en ekorrsiluett bak på bilen.

Vad är den symbol för?

Philly
den symboliserar en ekorre :D

///M Powa
Visa användare
528
Bimmer Seb
Alfa 156 2.0 TS
E91 320dT -10
E87 120i -05
911 Coupe -02
Pryl nisse ???

Mvh
//Sibbe
Länk
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Vissa har älgar osså :)
Ekorre ?? Örebro kuriren läsare kanske ??

///MVH Hasso
Länk
Eichhörnchen(ekorre) är en religiösförening i Tyskland som dyrkar ekorrguden Lügner, dessa människor kör alltid bil nakna så det gäller att se upp med bruna ränder på stolarna om ni hittar en bil med ekorren på bakluckan.
nä faktiskt jag har ingen aning har bara noterat älghysterin med allt i dekalväg som det innebär i Tyskland.Kanske det är någon naturförening typ WWF pandan av något slag.
Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
Ekorresymbolen är Ludwigs Bilars logotype, alla bilar som de importerade och sålde utrustades med en sådan ekorre logo på bakluckan, den gamla ekorre varianten var vit eller svart, men sedan 2001 så är det en silver eller guld ekorre som får pryda bakluckorna. Då Ludwigsbilar funnits sedan 1997 så får man ofta se ekorren när man är ute och åker.

Ludwigsbilar gick i konkurs förra året och heter nu Auto-power Länk
Visa användare
834
don-salvatore87
OKej, så är här ser Ludwigs Bilars Ekorre logo ut: Länk

är det den du menade?
Philly
bayern münchen: HAHAHAHA :D fan va bra den va =)

///M Powa
Tyskar har ofta sylt på bakluckan. ;) Alltså ett klistärmärke med ön sylt, inget annat. Ekorrar är ett påfund från Partille i GBG. Älgklistermärken är ute, det är spanska tjurar numera.
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Ekorr-försäljaren heter numera www.auto-power.se

Schnelle fart, Härliche fart.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Precis som don-salvatore87 säger är det f.d. Ludwigs bilar som har logga som ser ut som en ekorre. Företaget heter idag Auto-power.

Ser jag en ekorre på bagageluckan på ett tilltänkt objekt, så letar jag snabbt upp ett annat objekt.

__
///M som i Mugge.
Ekorrpest?
Visa användare
2.178
Herr Gaspedal
BMW 535D -07 M-Sport
Mugge: Varför?

Schnelle fart, Härliche fart.
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
Jag var på väg att köpa en Mercedes 190E 1.8 -91 av dem för ett gäng år sedan, 98/99 eller däromkring.

Begärt pris var 59 000 kr, efter en liten genomgång av bilen och dess historik visade det sig att allt inte stod rätt till och när jag påpekade detta för Ludwigs bilar så sjönk priset ner till 40 000 kr, men jag köpte en annan 190:a från en annan firma i Gislaved.

__
///M som i Mugge.
bustorp
Schysst av dom att sänka priset med 35% på en bil som dom inte var säkra på att den var ärlig. 40´måste ha varit billigt?
Undra om dom själva visste att dom sålde en bil med oriktiga uppgifter.
Även en handlare kan ju bli blåst........

"Ödmjukhet inför kunskapen"
MuProPro-medlem
7.993
Mugge
F20 - 116d -16
991 - 911 Carrera 4 - 13
De var fullt medvetna om läget.

__
///M som i Mugge.
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Det är inte ludwig som "kommit" på idén med ekorren där bak, har sett flertalet tyska bilar, på autobahn med det tecknet bak. Exakt likadant. Har svårt att tro, att ludwig exporterat flera bilar i tyskland...
Fa
217
Fartglad
BMW M5 2002
Oj, ursäkta stavningen osv..vart lite stressad.

Saken är iaf, att jag reagerat på tyska bilar, i tysklan som också haft den symbolen bak. Identisk med Ludwigs..då jag tidigare kände igen den, just från hans bilar.
Vad heter ekorre på tyska? Tänkte Googla lite.:)
Visa användare
834
don-salvatore87
Mugge:
Det förvånade mig, har jobbat där i nästan ett år och aldrig sett eller märkt av några tecken på mätarmanipulation eller fusk, men Ludwigs Bilar hade även bilförmedling och där så var det svårt för dem att garantera något då de inte importerat objektet.
Ok ekkorrarna jag sett är mkt lika den på bild. Men jag har ju sett det i tyskland också.

Det börjar klarna.

Ngne religiös förening i sverige har typ en stiliserad fisk med text på "kroppen".

Inne med Tjuren.

Min mamma har en tjur på sin råsänkta golf TD. Inne eller ute.....

Sylt har jag också sett på några Mercedesar i Halmstad, funderade om det var ett tuningföretag eller vad det kan ha varit. Ok ÖÖÖn sylt jaja.
Partille? Varför det? Ska jag åka ut till partille och kolla eller?

Kanske blir en rolig tråd detta till slut.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.