|
|
|
|---|---|
|
Hejsan,är det någon som vet hur mycket R-134 det ska vara i systemet (vikt) finns ej någon skylt under motorhuven eller står det någon annanstans? Tänkte kompletteringsfylla lite. 525ia-95 med acc MVH AG | |
|
Fyllde just i 1.2 kg |
|
| Länk | |
|
Tänkte kompletteringsfylla lite.??? Har den lagt av?? isåfall kolla kondensorn Jag fick byta den samt div tätningspackningar och fylla i 1.2 kg |
|
|
Tack för svar och länk. Den har inte lagt av men med åren tappat lite effekt Komp.fylln.görs för 0kr av bekant så det får bli steg1. AG |
|
|
Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Men om du ska "kompletterings fylla" så behöver du inte veta hur mycket systemet rymmer, det har du ingen nytta av //Simon |
|
|
Hej han som ska fylla frågade hur mycket det skulle va och jag håller med dig (Xy) för då måste man väl tömma systemet o sen fylla på igen? Finns det något tryckangivelser att fylla mot? AG |
|
|
Precis det stämmer, man vet ju inte hur mycket som läckt ut. Jag brukar fylla så trycken hamnar så det motsvarar en förångning på strax över 0grader, ca 4+grader brukar man säga är perfekt. Det motsvarar lite över 2bar, ca 2.4 vad jag kan komma ihåg i huvudet. Observera att detta bör man göra en varm sommardag, är det minsta kallt, låt oss säga ca 10grader eller under så är det väldigt lätt att överfylla systemet. Och då bryter den på högtrycksvakten hela tiden, så man måste släppa ut lite. //Simon |
|
|
Tack för bra svar! AG |
|
|
Varsågod! Simon |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.