|
|
|
|---|---|
|
Letar lite smått efter en 540iT manuell med E39 karossen. Har hittat en bil som "bara" har rullat ca 10500mil. Det är en bilhandlare som säljer den på uppdrag och det är en import. Hur kontrollerar man enklast med BMW tyskland mätarställningen på en bil? Chassinummer har jag, men sen? | |
|
Med chassinumret kan du av bmw mot en avgift av ca 400:- få utdrag av vad som registrerats i deras tyska databas. Detta tar ett par dagar att få svar på och det är lite av ett lotto beroende på hur mycket info som lagrats centralt. tydligen är inte alla deras verkstäder kopplade mot systemet. Bäst är om du har serviceboken eller en kopia av den. ta fram skoltyskan, leta fram numret till den/de verkstäder som har servat enligt boken. Ring upp och be dem vänligen tala om för dig vad de har registrerat att de har gjort med bilen. Detta funkade kanon för mig, fick tom. reda på sådant som var bytt/utfört som inte stod i boken eller fanns kvitton på. lycka till! |
|
|
Jag har en liknande fråga. Första reg. dag, kan man få det genom BMW? Har problem med en e46:a som har rost på både huv och baklucka. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.