|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur skulle ni värdera en Estorillblå E39 Touring med M-sportpaket jämfört med de betydligt vanligare svarta eller silver. Skulle en sådan vara mer svårsåld än de vanligare om några år. En del färger är ju "rätt" medan andra är "helfel"...Estorill är ju mitt tycke helrätt på t ex X5 4,6i men frågan är hur det ser ut på en E39T. Tacksam om någon har någon länk till en E39 i denna färg ___ //Ulf | |
|
Tycker det är snyggt och lite roligt med en annorlunda men en ovanligare färg. Kan snarare tro den blir mer lättsåld har en känsla av att man kanske börjar bli less dom vanliga färgerna. Hadde själv en svart och det börjar kännas lite trist. mh |
|
cane |
hm, skulle tro det delvis beror på hur länge du tänker behålla den. Äldre människor skulle kanske skygga ifrån en ovanlig färg, medan yngre gillar den. Men, för att yngre ska ha råd att köpa den så måste den ha några år på nacken, och du tittar väl på ganska nya ex.. men jag tycker Estoril är helrätt på E39T, skulle inte skygga! Det är en tydlig E39T trend annars med mörka bilar med mörk inredning, litet tråkigt faktiskt tycker jag. |
cane |
Får jag förresten gissa att det är denna? Länk |
cane |
Fel av mig, den är ju topasblå! |
|
cane: Det är en 530 men tyvärr är det annons utan bild. ___ //Ulf |
|
|
Jag har sett två st Estorilblå E39T, det blir lite "skrikigt" med den färgen på en så stor bil i mitt tycke. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
tsaros: lite det jag var rädd för samtidigt så tycker jag det ser väldigt bra ut på en X5, men det är ju en annan typ av bil. Om någon hittar en länk till en E39 (gärna touring) i denna färg vore det kanon. ___ //Ulf |
|
cane |
du får väl photoshoppa denna sedan :) Länk |
|
En sedan iaf...: Länk / Joakim Länk |
|
|
Jahaja...missade "cane"s inlägg... :) / Joakim Länk |
|
|
Jag tycker att estorilblau är en klockren färg, det spelar ingen roll på vilken bilmodell som färgen sitter på... Fanns en sv-såld E39T till salu här på powerbörsen för nån vecka sedan (utan m-pkt) och den var ruggigt snygg.. |
|
|
Ulf: det står en Estorilblå E39T ute på maskinboden i svedala. Tror att det är ägaren eller så som har den. // Mvh Andreas Min 528i Touring Länk |
|
|
Estorilblau är en riktigt snygg färg om den är välputsad! Minns att vi i familjen hade en estorilblå 523i touring (-99) med blått skinn och sportstolar, den var riktigt snygg! Tror den går i Falkenberg nu... Rolex > Vad hade den för reg. nr? /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- |
|
| Snygga udda färger kommer att hålla värdet bra. Folk är trötta på Toyota-grå bilar och svarta tristburkar. Sinnessjuka individualbilar kommer däremot INTE att hålla värdet speciellt bra... ;) | |
|
Tackar för bilderna, den första var grymt snygg men den andra såg lite trist ut men som vanligt så gör fälgar, puts, rätt ljus, etc att samma färg kan upplevas helt olika. "Problemet" med den 530iAT jag hittat är att den är en 04:a med relativt få mil (ca. 2500) vilket gör att priset är högt och värdetappet på två års ägande lär bli stort. Får nästan en 525iAT (E61) för samma pengar... Personligen tror jag inte att en Estorillblå 530 med M-paket skulle ligga lägre i pris än en svart eller silver men alltid nyttigt att få det bekräftat från fler. ___ //Ulf |
|
| Estorilblå E39T är mumma! Var millimetrar från att köpa en Estorilblå 540iAT -98 för ca 4 år sen. M-paket, 18" M5 fälgar, svart skinn och välsmetad utrustningslista. I sista stund innan kontraktsskrivning upptäckte jag genom en koll att bilen rullat betydligt längre än vad som mätaren och "dokumentationen" visade.... Men den var SNYGG! | |
|
Kan denna bilen kanske vara något ? Snygg färg ;-) Länk Mvh Jimmy |
|
|
Den är ju topasblå...? / Joakim Länk |
|
|
Här kommer en länk till med kompl utrustning.. Länk |
|
|
Ja, den är topasblå.. Jag menade som tips för köp.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.