|
|
|
|---|---|
|
Har sett att det finns elsvetsar typ MIG som man inte behöver någon gas till. Min fråga är om det går att svetsa bilplåt med bra resultat med dessa svetsar? T.ex denna: Länk Hittade även en på blocket som verkade ok. Länk | |
|
Det är ju en speciell tråd som man kan köpa till vilken mig som helst som gör att du inte behöver gas. Har bara provat den lite snabbt hemma och det sprättade mycket mer än med gastråd. Går säkert att få det bra och svetsen satt då fast lika bra iallafall. ........... Det finns två bilar, en ny BMW eller en begagnad BMW.Länk |
|
| Ja jag har migsvets med flusstråd och har testat att svetsa fast plåtbricka på bilen och det fungerar bra. det som skiljer åt dem är att man får typ "vitt skänk" som sprätter runt om plåten. Annars inga problem. | |
|
Som sagts innan: sakerna sitter ju men det sprätter en hel del,MIG svets med skyddsgas är klart trevligare att jobba med Sök inlägg först , fråga sen! Länk ( Gammalt BMW-power ordspråk) |
|
|
Jag ska ha den till att laga rostiga sparklådor och dyligt så det behöver inte va så noga. Men stänken är väl bara att slipa bort med en rondell? Länk |
|
|
Jag kan intyga att en korrekt inställd svets med flusstråd inte skapar mer loppor än en svets med skyddsgas... Jag har jobbat som svetsare så jag vet vad jag pratar om. ;) Den enda nackdelen enligt mig med flusstråd är just det vita slagget som blir... Detta tas mycket enkelt bort med t.ex en stålborste eller med vinkelslipen. Det bästa tipset jag kan ge dig är att ta god tid på dig innan du börjar svetsa på bilen och ställ in svetsen riktigt! Lycka till! :) |
|
|
har för mig att gasen som bildas när man svetsar utan skydsgas inte är att rekomendera. När jag kollade på en sån svets förut så skulle man ha friskluftsmask när man svetsade enl handlaren. Så då vart det en vanlig MIG med gas. V8 muller. |
|
|
Tror att skillnaden i rökgasfarlighetsgrad är ytterst marginell om man inte jobbar med/i det dagligen, men som alltid med svets så är bra ventilation eller helst utsug ett stort plus. Mvh |
|
|
var köper ni er flusstråd? Dom jag hittat är med liten rulle och litet centrumhål. Finns det på normal rulle med stort centrumhål eller kan man andvända liten rulle även om man har stor rullhållare i svetsen? Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.