|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. Efter att ha läst samtliga inlägg rörande högtalarbyggen i E36:an undrar jag följande: Om man har det stora ljudpaket finns det ju ett steg på vänster sida i bakluckan. Jag har inte det stora paketet (4 fram, 2bak) har jag detta steg iaf? Anv. en Blaupunkt London RDM-126 som stereo. Uppg. av ljudet är på gång och enl. tidigare forum så har jag tänkt ut följande: Uppg. högt. fram till ex. DLS UP5(PS5) + steg till bak,fram och 12" sub. Låter detta som en kostnadsrimlig uppg.? Tack för samtliga svar. /Magnus | |
|
Verkar helt ok tycker jag! Ska du behålla bakhögtalarna? Pallar dom trycket? Vilket steg tänkte du använda? En femkanalare förmodar jag Mulle |
|
|
bes51659: Skall anv. mig av org. bak med slutsteg + nytt framsystem med slutsteg + 12" sub+slutsteg div. tot. 3st steg, nytt framsystem. Dock kvarstår frågan: Har jag ett orginal slutsteg i bakluckan fast jag har det lilla stereopaketet? /Magnus |
|
|
Är det inte bara att lätta på panelen och kolla? Hur som helst tänker du säkert enbart köra framsystemet när du spelar lite högre. Bak är bara intressant när man har folk i baksätet och då vill man nog mest ha lite soft. Kan väll styra bakhögtalarna med huvudenhetens slutsteg om du nu inte skulle ha slutsteget i skuffen. Summasummarum, du behöver väll inte veta hur baksystemet är kopplat? Mulle |
|
|
Nej, det har du inte. Kolla så får du se! //Kris |
|
|
ok. Tack för samtliga svar. /Magnus |
|
Aldric |
Hmm .. *trögtänkt varning på mig* Men hur ska han kunna fada bort bakhögtalarna och samtidigt behålla suben när han vill spela högt? Såvida han inte kör suben på den främre lågnivåutgången (jag förutsätter att den spelaren har dubbla sådana). |
|
just precix, subben skall ligga på front systemet. Mulle |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.