AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.896

Någon som har info om denna M3 E46

Sida 1 av 2
Hej!
I PowerBörsen finns denna Länk
bil till salu sedan några månader!
Rätt specifikationer i mitt tycke.
Långt att åka dock - har någon kollat på den eller finns någon intressant info om denna bil bland Forumets deltagare?
MrB:

Välkommen till forumet

Har tyvärr ingen koll på denna bil men tycker att den har rätt utrustning och priset verkar oxså vara rätt. Visst du kan säkert pruta på priset alltid svårt att sälja en "dyr" bil privat. Kolla gärna historian på bilen och föregående ägare.

SVårt att säga något då bilderna inte är så bra men kolla följande:

*Motor huv känslig för stenskott
*Hur mycket kvar på däcken?kostar en slant att byta
*repiga fälgar?
*endast sommar körd?
*Försäkring/skatt
*se över klädsel
*Service
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Finns en betydligt nyare på blocket för 310K.
Lars Weserdal:

Antar att du menar den med halvskinn och gula blinkers fram?
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Den med SMG 2003 år modell, 310K

Länk här Länk
Varför ha en bild på en USA E46 M3 i annonsen ovan på Blocket (bilden är också tagen i USA)?

/RS2
Dessutom är det 19" på bilden och i annonsen står det att bilen har 18"... Sådana här annonser ger jag inte mycket för, denna känns verkligen oseriös tycker jag.. Kan man inte kosta på sig ett riktigt kort på en bil som kostar över 300.000:-??? Då kan man ju börja fundera va man sysslar med tycker jag
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Kan ju vara en USA import, inget fel i det.
ST
2.827
STEPHAN
Alpina B10 BiTurbo -06
BMW M5 -91
BMW M3 -97
Lars:
Det står att den är sv.såld.

Dagbok:Länk
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
OK, antagligen tog han en bild från Internet. Alla M3 ser ju ganska lika ut, så därvidlag är det inget konstigt. Däremot tror jag priset är ganska OK, då de flesta utannonserade bilarna står osålda länge i dagsläget. När semesterperioderna börjar blir nog det svårare sälja prestandabilar. Räknar inte med att få mer än runt 330- 340K för min 2004 om/när den skall säljas. Kul så länge det varar med en M3 i all fall:-)
35
96
355Hp
Bmw M3 E46 SMG 2003 Såld
Bmw M5 E39 1999
310K för en svensksåld 03:a är BILLIGT.Sen är det ju frågan i vilket skick den är.Kan man inte lägga upp en bild på sitt eget fordon,då börjar man ju undra.

Om bilen är okey så är det ju ett fruktansvärt bra pris. Den billigaste M3 -03 med smg efter denna på blocket kostar ju 429´ och den billigaste manuella -03 409´, så om det inte är något lurt med denna så är det bara att slå till och göra ett fruktansvärt bra köp (mindre dåligt;-)). Finns ju en billigare vattenskadad M3 som är USA import men den startar inte än gång och den begär dom 255´ för.
Är det "USA-version" med blinkers (reflex?) i spoilern?

/ Joakim

Länk
Om jag skulle köpa en M3 igen så är bla annat hel skinn ett måste.
Jag har sagt det förr och säger det igen: verkar det för bra för att vara sant så är det också det. Även om man snabbt vill bli av med en frisk M3:a sätter man inte priset 120.000 under marknadspris ... något är lurt. Att det dessutom inte finns riktiga bilder på bilen gör en ännu mer misstänksam.
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Ryk 330 xi,

Tror priserna är ganska relevanta, då flera manuella annonserats för runt 299K. Vad som sen de betalats till, är ju en annan femma... Tror tyvärr att priserna kommer droppa precis som E36 M3 så snart fler har råd köpa men ej serva och försäkra.
35
96
355Hp
Bmw M3 E46 SMG 2003 Såld
Bmw M5 E39 1999
Lars Westerdal

Gå in på Bytbil.com och gör en sökning på sv-sålda 03:or och kolla vad handlarna begär.Det är LÅNGT ifrån 310K.

Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Han heter ju Jack Wilson dessutom, så flyttgods låter väl rätt troligt?... .

(Annars var det rätt kul med "Skinn Halv + hel"...blir det 1½ helläder av det?) :-)
La
33
Lars Westerdal
M3 E46 -2004
Apropå priser.

Om man ser vad M3 E30 kostar efter 15 år ca, 100K = 20% av nypiset. Samma för M3 E36 efter 10 år ca 100K för en Ok bil 93-96 = 20% av nypriset. Skulle tro att samma gäller för M3 E46 om ca 10 år. Med det tapp som är på nybilspriset efter 2 år (ca 40%) för BMW så stämmer nog prissättningen. Dvs ca 350K för en 3 år gammal M3 SMG II, med tapp 35K / år till 100K 10 år efter registrering.
Med inträdet i EU så kom prisraset på bilarna per automatik.
När SMG I och M3 E36 kom var det high tech, utvecklingen går framåt och en SMG II M3 E46 är kul idag, men när M3 E-XX och SMG III kommer blir den den gamla modellen iskall på markanden. Trenden är glasklar, tyvärr.
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Sani: flyttgods låter knappast troligt då det i annonsen står sv-såld.

Är det ingen som kontaktat säljaren för mer info, bilder, etc? Det kanske finns en enkel anledning till det satta priset...

___
//Ulf
Visa användare
3.753
Sani
Volvo XC60 T6 Black Edition -26
Programmer;

jo, jag såg det - men den termen missbrukas ganska frekvent, eller hur? I det här fallet vill man kanske bara markera att det inte rör sig om traditionell privatimport; av försäkringsskäl mm

Dessutom torde flyttgods vara den enda (rimliga) förklaringen om det nu verkligen är bilen på bilden annonsen gäller?
(Orimligt = Bilen såldes ny i Sverige, skeppades till USA, där blinkersen monterades, och sedan tillbaka hit...)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.