AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
680

BMW Soundmodul, erfarenheter av uppgradering?

mi
525
mikren-6
Alpina B10 3.3 Touring -01
Jag har hämtat BMW:s späckade katalog med originaltillbehör. Tänk vad mycket grejor som går att sätta dit i efterhand! Priserna är ganska saftiga också... I min bil sitter en BMW Business RDS samt CD-växlare, ganska bra ljud men mycket vill ha mer! Är det någon som har uppgraderat sin bil med BMW Soundmodul tillsammans med subwoofer? Funderar på om det är värt pengarna?

Micke
Visa användare
82
dahoof
540iT-M -97
528i -87
Såna saker är oftast ren skit, köp ett par fina basar och bygg en egen låda.
mi
525
mikren-6
Jag är inte så mycket för att bygga egna lådor och spika fast i bilen. Eftersom jag har en Touring finns det ingen hatthylla att ge sig på heller. Nä, original ska det helst vara, snyggast så.

Micke
Visa användare
2.145
540is
E39 M5 99' Bi-Kompressor
E39 540iAT 00' Kompressor
Finns mycket att läsa om detta på www.bmwm5.com
mi
525
mikren-6
540is -> Tack för tråden. Är M soundsystem detsamma som BMW soundmodul? Vad jag har förstått så ingår nya högtalare, bättre förstärkare och slutsteg, samt subwoofer till BMW soundmodul. Kostar 6000 eller 11000, beroende på hur man tolkar katalogen. Arbete tillkommer... Jag vill ha bättre ljud men vill inte att Nisse klåpare förstör min fina inredning i bilen med hemmabyggda baslådor. Finns det firmor som KAN uppgradera stereon i BMW?

Micke
netsix
mikren-6---> Om du bor i stockholmstrakten kan jag rekommendera att du ringer Perka på Installationsproffsen (08-306520), mycket duktig.
Han åker själv BMW 540 som han byggt mycket ljud i.
Han har säkert bra tips på hur du skall få lite bättre ljud i vagnen.

/netsix
mi
525
mikren-6
netsix -> Tack för tipset! Jag bor utanför Uppsala, men är det värt det så är det inget avstånd! Ska ringa han.

Micke
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.