|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
bmw,m3 |
He hehe den va ganska bra simone. tror nog jag kan släppa den för 50 om de kniper men vem skulle gjort de med en likvärdig bil? |
|
Enda sättet att få reda på om du kan få 50, 55, 60 eller 65.000 kronor är att sätta de priserna i annonsen! Det spelar ingen roll om jag eller nån annan här på forumet säger "Klart du kan få 65.000" eftersom det inte är vi som ska köpa bilen. Det enda som är intressant är vad folket på marknaden vill betala, allt annat är teoritiskt bjafs. Det är flera faktorer som talar emot din bil, så du får vara beredd på att hålla dig i de lägre prisregionerna, så ligger det helt enkelt till. Ta nu och bestäm dig för om du vill sälja bilen eller inte. Inse att det är bättre att få 60.000 i näven imorgon än att vänta ett halvår och inte ens kunna sälja bilen för 50.000. Vill du sälja den är det bara att sätta ett nytt pris på bilen annars blir du inte av med den. Eller också letar du upp en bilhandlare som har en bil du kan tänka dig att byta mot och genomför bytet enkelt och smidigt utan några märkliga avbetalningsplaner etc. |
|
| Och nu gör du som du gjort hela tiden - skrattar åt våra värderingar, men säger samtidigt lite pillemariskt att du "kan nog släppa den för det" men gör det inte för "vem gör det med en sån här bil?". Skit i vad andra gjort och inte gjort, nu är det DIN bil det handlar om. Släpp den för 50.000 eftersom du "nog kan göra det" så är saken ur världen! Det är ju inte så att bilen blir MER värd med tiden, så ska du sälja så gör det NU inte om ett halvår... | |
bmw,m3 |
är du spekulant liste? verkar nästan så. vad är de för saker som talar i mot min bil? nytt pris på bilen spelar väl igentligen inte så stor roll dom flesta som bjuder (mailar ) skambud ändå så priset kommer ju ner en bra bit från 79 när dessa bud dimper in. märkliga avbetalningsplaner nädå! men är de inte bra att visa att de finns filurer ute på nätet som försöker med sådana saker? de va därför jag både svarade han + visar att de finns filurer som vill lura folk. Mvh |
bmw,m3 |
Jag skrattar absolut inte om vad ni värderar min bil i ! vet ungefär vad dom står i men de är ju rätt kul alla å då menar jag nästan alla som värderar sin bil får dom värderade i låga priser å visst de är ju köparens marknad så man kan ju inte ta ut några överpriser men sen vill man ju inte sälja till under pris heller. visst kan jag släppa den för de men vad får jag för roligt att åka i för 50 papp? Mvh |
|
Jag är INTE skepulant på din bil. Det jag anser talar emot: - Färgen på både in- och utsidan - Nedlackningen - Relativt nyligen importerad - Ingen navi/TV - Diverse smådetaljer som gör att jag inte blir intresserad Det finns saker jag gillar med bilen, men de uppväger inte det jag anser som negativt. Klart att priset i annonsen spelar roll! Tror du inte att du skulle få fler spekulanter om priset var 20.000 lägre? Det VET jag att du skulle få! Och självklart är det bra att du tar upp det där med avbetalningsfiluren. Det var just det jag menade - gör du affär med en handlare undviker du sånt. Vad du får för roligt att åka i för 50.000? Inte mycket, faktiskt. Om det inte är nåt fel på din 750 så kan du inte få bättre bil för pengarna även om du skulle få 70.000 för den. Du kan leta ihjäl dig efter bilar som är roliga i den prisklassen, men det är ingen idé. Eller ja - du kan ju köpa en Golf GTI eller en E30 325, men det är nog inte det du är ute efter. Du får ingen M5 i kalasskick för dom pengarna och jag är tveksam till att du skulle tycka att ett byte E38 750<->E34 540 skulle kännas bra när det väl kommer till kritan. Mercedes S-klass kanske kan vara nåt?? |
|
bmw,m3 |
självklart så skulle man få mer spekulanter om man sänker priset 20.000 papp men de intresserar mig inte för då kommer bilen hamna i ett slutpris på 50-55 å då är de som du säger vad ska jag då åka i för dom stålarna? Har letat ordentligt efter en bra fin bil som uppfyller mina krav om jag skulle släppa 750 för en billig peng men har inte hittat nåt än. Men visst behåller jag den över säg ett 1år till då är den väl riktigt svårsåld. Mvh |
bmw,m3 |
Glömde skriva Mercedes???? Är de inte bmw vi vill äga å köra:) Mvh |
|
Men alltså... Du har annons ute nu och alla som hört av sig har varit mer eller mindre prutfriska eller försökt lura in dig i skumma affärer. Det kommer inte helt plötsligt att ringa en äldre välbärgad herre och säga "Hallå, klart jag köper bilen" och vips så har du 75.000 i handen. Inte heller kommer någon med en fullt fungerande M5 -93 att höra av sig och vilja ge pengar emellan. Du måste bestämma dig för om du ska sälja bilen eller inte, du kan inte hålla på så här i all oändlighet - "Ja, jag kan släppa den för X kronor, men det vill jag inte". Om du bestämmer dig för att du inte ska ha kvar bilen måste du bestämma dig för vad du vill ha istället. Du kan inte basera priset på din 750 efter vad du får ge för den bil du vill ha istället utan VILL DU SÄLJA SÅ ÄR DET BARA ATT GÅ NER I PRIS. |
|
| Med tanke på att du har varit inne på både Jeep och husvagn är jag inte säker på vad du vill ha... Jag gav ett alternativ i den prisklass du rör dig i, men jag har redan sagt att du inte kommer att hitta något bättre än din 750 om den funkar helt och hållet som den ska. | |
bmw,m3 |
Hej! självklart kan jag säga att jag kan släppa den för si å så men de är just de som jag inte gör jag vet ju vad jag har nu och är nästan helt säker på att jag inte får nått roligare eller bättre bil för dom pengarna du tycker jag ska sälja bilen för. Jag vart inne på jeepen bara för att kanske den skulle vara mer lättsåld än 750. husvagn skrev jag bara för skojs skull till dansk luraren. Jag kommer behålla bmw,n tills jag får de jag vill ha kan säga att minst 65 eller ett bra roligt byte. Därför jag frågar samma sak ett flertal gånger är finns säkert folk som har sålt sina 750/740 som kan komma med förslag vad man kan få för sin bil på ett ungefär, finns ju mer väderingsfolk på forumet än dom som svarat mig. självklart ringer de inte någon å bjuder 75 ska va glad om de ringer å bjuder 65. |
|
Lyckas man få 55 lök för en 525 -93 som i en annan tråd här så vore det väl själva fan om man tvingas gå under 50.000 för en fin 750 E38... Jag har själv satt ut min för 69.000 mest på kul för att kolla responsen.. jag är lite sugen på fin E32 igen... fast får jag inte 65.000 kommer den stanna i min ägo. BMW CS #5139 |
|
|
J.L, 55KSEK är verkligen extremt mycket, KH:s kändisstatus på forumet kanske bidrog plus att den har ett närmast sjukligt lågt miltal för biltypen. |
|
|
Måste lägga till ett par rader i debatten om priset, eftersom jag varit spekulant på den aktuella bilen så måste man håll isär vad som är bra skick eller ej, på den aktuella bilen finns en stor buckla på vänster dörr, slitna lister vid instegen, för smala däck 215, lackskada på bagagelucka, dålig lackbehandling, tveksam inspektion 2 service med gamla filter återmonterade. Enligt tidigare ägaren en del rost under bilen samt på bagagelucka, vid efterforskningar kan mätarställningen inte styrkas av BMW i Tyskland. För att denna bil skall ha det skick som jag anser en bil skall ha kom jag fram till att man behöver investera ca: 20000:-. För den som vill ha en 750 i bra bruksskick kan jag dock rekomendera ett köp av denna bil, då motor och låda fungerar fint. |
|
| Om det där stämmer så ska man nog vara glad för varje krona över 50.000 man kan få. Osäker mätarställning och "småfix" för 20.000... Nej, då skulle iaf jag leta vidare. | |
| glömde skriva att bilen saknar cd spelare | |
bmw,m3 |
Du är rolig du johan wrangler från falkenberg.! Du har försökt med alla knep att köpa bilen i fråga, men nu när jag inte vill sälja den till dig så kommer du med falska påpekande tur att jag inte är som du att jag skriver varför jag inte ville byta bil med dig då hade du gråtit blod. Du har ju mailat från massvis med lustiga adresser om min bil å velat köpa även klagat att 750 bilar är farliga så jag kan bara bju de priset, även ibland va du utlänning å frågade olika frågor om bilen, du måste ha riktigt tråkigt eller så har du inte kommit ur barna stadiet än sen har du mailat från din egen addres å frågat om vi kan göra bytet mot 540+pengar, men men de är väl så som de är vissa måste gnälla. du sa även att ett byte måste ske fort för du kommer åka till paris å va borta ett bra tag så jag va tvungen att bestämma mig fort (förra fredagen) men jag sa som ja sagt hela tiden får jag inte bättre erbjudande så kanske jag gör ett byte med dig men jag tyckte du bjöd för lite i mellan 15papp men klart ha du köpt din 540 för 62papp + lagt ut 20papp å den å den ser ut så som den gör + låter då förstår jag att du vill klaga lite nu när du nästan hade tjansen att göra ett byte. förresten johan är du fortfarande intresserad av ett byte? eller mailar du från paris. Aj aj aj lovar johan jag ska sätta in en cdspelare ser ju så tråkigt ut med org,bandaren bilen lyftes upp äv förregående ägaren på macken när vi gjode bytet jag såg ingen rost riktigt fin undertill. bucklan (liten) syns lite när man står på ett visst sätt. instegslisterna lite skavda 200kr st på bmw (2st) gråa lite avskavda lyser vitt där de är avskavt. rost på luckan bak nopp max 1cm lackat över med lackstift skiljer lite i nyansen. servicebok uppkollad visst har kollat med dom firmorna i tyskland å de stämmer. insp2 gjord av lars på bmw group i göteborg har själv kollat innan jag köpte bilen. ring å kolla johan! även en annar rolig grej johan sa de va när jag hade sagt att ok vi gör ett byte sen när jag backade ur bytet å sa att jag ville fundera lite till DÅbörjar han med storsläggan Å SÄGER LOVAT ÄR LOVAT DU KOMMER BLI KALLAD TILL TINGET, VI SES IRÄTTEN JA Ja blev nästan rädd å tänkte göra bytet:) visst däcken är för små men de de är lagligt 215/65/16 skiljer inte 5% i rullomkretsen har inte brytt mig om att köpa andra till dom fäljarna för jag söker efter 17-20 tummare. bry mig inte igentligen vet va jag har för bil så ska inte bry mig igentligen ville bara skriva av mig lite han har mailat mig säkert nästan 100gånger om ett byte men men så är de. Mvh bilskojaren:) |
bmw,m3 |
liste! vad begär du för din 535-89 om den nu skulle varit till salu? Mvh |
|
bmw,m3, om du inte känner till det så är internett utbrett över hela världen.... Eftersom jag var intresserad av ett byte anser jag att din bil var ok, trots de brister jag nämnt, men att kalla den toppskick kan du inte göra om du skall vara seriös, tänk om någon åker långt för att se din bil och du "glömt" att nämna dessa brister. 20 000 var jag villig att lägga ner för att få bilen fin och det är den värd, att vi inte kom överens var synd, men vi satsar på vår 540 så den kommer i det skick den förtjänar, hoppas att du lägger samma energi på din 750 för då har du en bil att vara stolt och glad över! |
|
bmw,m3 |
Jag bry mig inte johan! En bmw 750ia-95 i toppskick ska väll kosta närmare 150 lök (tycker jag) men när man skriver att den är i fint skick och välfungerande (som den nu är) så tycker jag inte priset är konstigt å prutmån finns de ju alltid. och läser du i min annons så ser du att jag inte skrivit toppskick! uräkta de tänkte ja inte på med internet klart man kan maila vart man än är. Mvh |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.