|
|
|
|---|---|
|
I dagarna så fick jag som vanligt ett nytt försäkringsbesked/brev inför min årsförfallodag från mitt förs.bolag. Tyckte att det var dax att ändra körsträckan, eftersom att jag på den senaste tiden passerat min max 1000 mils gräns. När jag ändå var i kontakt med dem ifrågasatte jag varför reg.nr. stämde på försäkringsbrevet men inte modellen. Jag har ju en 740 men det stod 728iA bredvid reg. nr. Killen på if samkörde efter min uppmaning med bilreg. och svarade förvånat, "ja du har rätt, nått har blivit total knas" Han bad att få återkomma. 15 min senare ringer han upp. " Du den här 328:an som du också har, är det en 2003:a?" Nej det är en 97:a, blev mitt svar. Då har det även blivit fel där sade han. Efter div.korrigeringar så sänktes min årspremie med 900:- på 328:an och höjdes med 1500:- på 740:n (lika bra att vara ärlig;). Hans förklaring var att eftersom att jag tecknat föräkring på mina fordon samma dag som jag fick reg.bes. protokollet i min hand(och där med reg. nr.) så hade bilregistret inte försett dem med fullständiga uppgifter. Något att kolla för er som gjort samma sak. Om inte ni är lite mer observanta än vad jag var när förs.brevet damp ner i brevlådan första gången. Mvh. Patric Min E38 Länk BMWCS #4598 | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.