AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
381

fortfarande fel på mitt C-lås

Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Går inte att öppna på förarsidan... men det går att låsa.. (Konstigt) öppnar man på passagerarsidan så öppnar allt förutom förar dörren.. så den får man öppna manuellt. jobbigt som fan.
kan det vara så att den har låst sig i motståndet (Deadlock) som finns på förarsidan?? eller vad är det som är fel
Tacksam för svar
Johan
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
ingen som vet? jag blir tokig för fasiken. :)

King of the road
Har tyvärr ingen aning, har larm som styr centrallåset så jag behöver inte använda nyckeln.

www.malte-racing.com
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
okej.. men jag måste använda nyckeln :/
så jag måste få information om felet!!
Hjälp!

King of the road
Crusty
Jag har samma problem som dig Wizzard! helt otroligt jobbigt! men vet du vad som e mer irriterade? jag måste vrida nycklen 2 ggr! ja, först vrider man en gång o då låser den upp för att blixt snabbt låsa igen...sen låser man upp igen o då funkar det!
Jävla skit det där! lite små pinsamt osså när man ska ha in folk i bilen! -Vänta lite! jag måste bara stänga av bilen o ta ut nycklen ur tändningslåset för att gå ut ur bilen o låsa upp så dom andra kommer in i bilen! för det går inte att dra upp låspinnen!

318i 113hk 0-100 på 11,7 sek! RESPEKT!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
Crusty... du behöver inte använda nyckeln heller.. dra bara i handtaget en gång. Då åker låspinnen upp :)
men min är likadan... låsa upp... låser sig, låser upp igen å så är det öppen :/

King of the road
Crusty
jag har inte fjärrstyrt c-lås!hrmmgrrrr...!
men det måste ju finnas nått sätt at fixa problemet!
jag misstänker att det kan va fukt som spökar inne i dörren! kan jag ha fel?

318i 113hk 0-100 på 11,7 sek! RESPEKT!
Visa användare
800
Wizzard
525Tds Touring -93
fukt är vad jag oxå har hört..
men det är konstigt.. för mitt C-lås fungerar när det är runt -10°c ute :p men vem vill att det ska vara det för alltid?? :)
inte jag i alla fall..

och jag har inte heller fjärrstyrt!
jag menar att du inte behöver gå ut och låsa upp dörren utifrån, utan när du öppnat ena dörren så kan du ta tag i handtaget innifrån på den andra dörren och öppna..
mvh: JOhan

King of the road
Fr
1.138
Freude am Fahren
330E xdrive touring -25
Crusty: För ett antal år sedan hade jag en likadan bil som du med exakt samma låsningsprocedurfel. Det visade sig att kablaget som går från dörren till bilen var uppnött pga att skyddet gått sönder. Var därför tvungen att dra om skadade kablar.

Crusty
jättebra ju! då vet jag ju både vad som e felet och hur jag ska göra för att få upp dom andra dörrarna om jag nu inte orkar göra vid felet. hur mycket kostade det att fixa?det där med kablar en inte min grej!
hej!

fick ni rätt på det? jag har exakt samma fel ju .. vet inte var jag ska felsöka ..

mvh
Daniel
Crusty
pallade inte o fixa mitt! Nu när våren kommit så ska jag ta o se över kärran bättre!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.