AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.393

svårt att sälja M3 E36

Mr M3
är det fler än jag som har bekymmer att sälja sina M3or ska sälja min pga studier.fick ett skam bud härom dagen på 70tusen :(
vart galen.har lagt ner en hel del pengar på den i våras bla ny dörrlist nya avgasspackningar bromsbelägg fram.
ska det va så här svårt att få den såld har försökt i över 8månader.
gr
407
grizzli
Skoda Fabia 1,2 TSI 105 DSG7 - 11
Vad har du begärt för pris då?

MVH//Anton

BMW - Der Deutsche Kraftwagen

320:n
Länk
Länk till annons? Men jo, de är ganska svårsålda..
Mr M3
Länk
nytt pris är 80k
Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
Ja det verkar lurigt, kundkretsen är nog ganska liten på våra bilar.
Gäller att hitta köparen som vet vilken speciell bil det är och då får man nog de pengarna som bilen är värd... (eeh ja.) Alltså en med rätt intresse kommer inte och skambjur bara för att det är en 10-12 år gammal bil, man får ju se till skicket och det faktum att det är en potent (i mina ögon) sportbil...

Co
210
Conan
//M3 e36
320 touring -89
520 touring -02
Alltså min är inte till salu ... (ännu)

JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
M3:or tar ofta tid att sälja, har haft tre st olika och jag har nog inte sålt någon på kortare tid än en månad iaf men åtta månader låter väldigt länge måste jag säga.. Sedan så kanske din är extra svårsåld eftersom den saknar acc och den verkar vara en långmilare eftersom du inte angett milen i annonsen.

Sedan så tycker jag nog inte du kan säga att du kostat på den en hel del genom att ha bytt en list, ett par packningar och bromsbelägg, en utav mina m3:or hade jag kostat på 50 000:- på ett drygt år och då kanske man kan kalla det påkostat...

Ytterligare ett råd är att annonsera på fler ställen än Tradera om du inte gjort det, Blocket är bäst men även här är bra att annonsera.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Bromsbelägg och lite packningar är inte mkt som JN säger. Kom igen när du lagt några tiotusental kr på bilen ;)
Sen står det "original utanpå och inuti" men jag ser redan nu en eftermonterad stereoenhet samt växelspaksknopp. Avgassystemet av stuprörstyp också. Miltal framgår inte. Inga nackstöd bak.
Blocket är som JN säger ett måste. Ett tips är också att ta nya bilder, de nuvarande ger bilen ett sunkigt intryck.

/// Olof

- Überlegenheit aus Bayern -

Länk
Mr M3
sen vad man anser påkostat är nog en personlig tolkning anser jag.
bilen ska sättas ut på blocket ochså.
ska ändra annonsen miltalen stog med förut den har gått 14.600mil där av priset ochså. tycker det vore skillnad om man satt ut den för 110k eller nåt och den gått 14.000mil och va i samma skick som denna.då skulle den va svår såld men iofs försäkringen är ju inte grattis precis :/
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.