AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
672

Navi Siemens Loox 600 vad behövs?

Går det att använda en Siemens Loox 600 som navigator?

Om så vad behövs?

- Vilka programvaror behövs?
- GPS mottagare?
- Kartmaterial?
- Minneskort?

För och nackdelar med olika varianter av programvaror samt var köper man lämpligtvis det som saknas?

Mvh

du hittar en del info på www.bimmer.se om navigation
din handdator går utmärkt att använda som navigator.
Själv rek jag tomtom:s programvara och varför inte i kombination med deras nya lilla läckra blåtandspuck.

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Tack för svaret! Skall kika på "din sida". Har köpt en GPS

"BT-5 Neuester BLUETOOTH GPS Empfänger
16 Kanäle 'All-In-View'!
Sehr hohe Positionsgenauigkeit und extrem lange Laufzeit durch den neusten Low Power Chipsatz NEMERIX."

......som jag hoppas skall fungera:). Dessutom laddat på mig med minneskort 2 st SD 512.

Nu återstår programvara och kartmaterial Där jag inte riktigt förstått vad man behöver, och hur man kombinera programvara och olika kartor.

Mvh
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag är tveksam om TomTom5 fungerar på Loox. Det stod något om det angående uppgraderingen från TomTom3 till TomTom5.

Läs på TomToms sida Länk

Annars är det en förträfflig programvara. Vissa små missar i kartan med det har alla.

"BMW six appeal"
Farkost:Länk
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Modellen det gäller heter tydligen Siemens SX 56. Så det borde gå med din.

"BMW six appeal"
Säkert en dum fråga för Er som har koll men....

Har CD skivor över Europa kvar, från en tidigare ägd BMW, som hade originalnavi installerad. Går det att lägga över dessa "kartor" på ett SD kort och använda i en PDA? Tror att det är Navtechskivor.

Har inget större behov av Navi idag, utan ser detta mer som ett "kul" litet projekt att "leka med", men har konstaterat att dessa kartor TomTom mfl inte är gratis att köpa:)

Mvh
din fundering är bara att glömma vågar jag säga med stor sannolikhet.

tomtom mjukvara och kartor för skandinavien är inte gratis men absolut inte tokdyrt

Johan S #4079 & B.M.W #4079A
Chassinummer:3527066
www.bimmer.se Länk
Ok! Nästa problem:

Nu har jag köpt kartor, minneskort samt GPS mottagare, men upptäcker nu till min fasa att, jag verkar inte ha kvar skivan med
Bluetoothprogramvara till min Siemens. Är det bara att krypa till korset och köpa "kabel" GPS eller finns det någon annan programvara som går att använda?

Mvh
Det bör väl gå att få från Siemens eller på nätet nånstans?
Om jag skall vara riktigt ärlig så har jag svårt att förstå nyttan med Blåtand i vissa sammanhang. GPS-mottagare i bilen är ett sådant, en batteridriven enhet med begränsad driftstid? Visst, man kan ha laddkabel osv, men då kan man lika gärna köra data och strömförsörjning i samma kabel och slippa konfigurera Blåtand i båda ändarna, risk för störningar/avbrott, risk för dränerade batterier att ladda osv.
Om det är svårt att få tag på programvara osv så hade jag direkt hoppat på vanlig kabelansluten GPS-mottagare.

FP
Visa användare
1.126
bood
320d xDrive Gran Turismo

BMW CS #761
Jag håller med folke. Det funkar nog bättre med en sladd-gps än blåtand. Du "måste" som sagt ändå ha strömförsörjning till mottagaren och blåtand är inte helt enkelt att få igång alla gånger.

"BMW six appeal"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.