AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.366

Exakt 1 mån och tjejen har förstört höger bakfälg

Sida 2 av 2
Ras.mus
En kille som övningskörde med mig förra året (och tog körkort oxå) gjorde oxå en stilig sladd i en rondell med sin farsas vovlo 740. Han fick oxå lite mycket av det goda och det slutade med att han körde rakt över refugen efter rondellen efter en retursladd...

3 punkterade däck, totalsabbade, 2 fälgar skeva och intryckta slutade det med! Tur att det va en volvo, enkelt o fixa 3 reservhjul juh...

Slutklämmen på historien är att 100 meter längre ner på vägen stog en kvinnlig polis och dirigerade om trafiken eftersom en lastbil hade fått punka 500 meter fram och blockerade vägen... Snacka om att grabbhalvan var nervös!!

Det blev ju förstås inget, vi var ju många vittnen i bilen som svor att han inte kört mer än laglig gräns och hon var ensam på plats...

Detta var alltså nån vecka efter körkortet.. :-) Så kommer man undan med ett litet hack ska man vara glad!
Vaddå kommer undan vad skulle ha hänt om hon missat kantjäveln. INGET

mh
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

mattias: lider med dig och vet hur det känns. I mitt fall var det frugan som råkade skrapa backspegeln när hon backade ut ur vår trånga carport.

Ny bil är kalas men det finns en sak som är negativt...När du fått din bil så finns det inte en repa på bilen, inte ett märke någonstans, allt är perfekt MEN sen kommer dom jobbiga bitarna när man ser den första repan, någon som öppnat sin dörr lite slarvigt, stenskott, etc...Varje gång man tvättar så hittar man nya saker...

___
//Ulf
Programmer: Exakt sa höromdagen till sambon att den känns som en skrothög efter en månad. Det brukar som tur är lägga sig efter ett tag.

mh
Champ
Be om skriftligt för att undvika diskussion...

"En given rekommendation vid med hantverkare"
Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
VA KOSTAR EN 4HJULSINSTÄLLNING? CA PRIS?
Vo
349
VonRon
528i Touring -99
530i Touring -01
Tycker lite synd om tjejen som säkert har fått höra en del om fälgen. Tänk så här hon gjorde det ju inte med flit. Ofta är det ju så att gör frun någon skada på bilen beror det på hennes klantighet och om man skulle råka göra det själv så är det bara otur. Så tycker jag åtminnstone ibland men har försökt att lära mig med åren att en olycka kan hända vem som helst. En bil även en Bmw är ju faktiskt bara en världslig pryl.:-)
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
VonRon: Nu klättrade du ett pinnhål till på min skala :)
Håller med dig fullständigt, även om man blir jävligt grinig när det händer något måste man komma ihåg att det bara är en bil. Jag touchade ett vägräcke i 5 km/h (2 cm nysnö + sommardäck... Inte bra...) med min förra bil och fick en jättebuckla på framskärmen (frun: "Vardå? Den syns ju inte!") och kunde inte sova på hela natten - så förbannad var jag på mig själv.

Det är klart, har man investerat en massa tid i att tjäna ihop pengar till bilen och på att vårda bilen ömt så gör ju varje repa ont. Men det är bara att inse att för eller senare händer det.

/ElakaKatten

Visa användare
2.543
azkikr
135i Cab M-sport -08
X1 Sdrive 20i M-sport LCI -13
Suzuki Ignis Sport -04
GE: gjorde nåt liknande med en M535i E28...
Men där gick dte mer illa... hjulet vek sej 90 grader,
mossad drivknut, hela hjulupphängningen vek sej och bakaxel och klump flyttade sej lite i sidled... men jag sålde den till nån glad kille som lagade den i ett naffs...

/Jonas
ML
252
MLindqvist
540i (6 vxl) -98
Samma sak hände mig i somras då min syster skulle få låna bilen. Första (!) gången hon kör den så skrapar hon sönder hela högersidan och mina nya M5 E60-fälgar var förstörda. Detta skedde efter 200 meters körning i farten mot trottoaren. Tror inte direkt att klantigheten handlar om kön, men tjejer/kvinnor med ointresse för bilar verkar ha en speciell benägenhet att bomba över trottoarkanter och ta konstiga genvägar (med förstörda fälgar till följd), iom att de inte tänker på att fälg/däck faktiskt är dyrbara. Det är liksom en "no issue" för dom
bm
304
bmwtouring
523i touring -00
ärligt talat, låna inte något du inte kan förlora. Mycket bra regel, även vad gäller pengar m.m. Och skulle något hände, vems fel är det? Ditt såklart, du möjliggjorde ju skeendet eller hur? Sluta gnälla och om du nu ska låna ut något, se till att den som lånar det vet INNAN att det som går sönder betalar du. Kom ihåg att de tinte är fel att ställa krav på någon som lånar något, du gör ju dem en tjänst, eller hur?

bm
304
bmwtouring
523i touring -00
lite syftningsfel blev det ju där, den som lånar är ju givetvis ersättningsskyldig... inget annat.

//M
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
gav 650 kr för en fyrhjulsinställning så sent som förra veckan efter att ha blivit attackerad av en trottoarkant (snorhalt, sommardäck, etc.).

asken, går det verkligen att få ut ersättning för detta på försäkringen? hur påverkas bonus och liknande?

/Lars

Vägen är målet.
Ska tilläggas att jag senare samma sommar backade in i en lyktstolpe med bilen och skrapade nämda fälg mot betongfundamentet. Plus att hela bakre kofångarn for så det blev en försäkringsak i allafall.

Ska sägas att sambon skrattade gott tro om jag fick äta upp allt jag sagt.
be
1.477
betan
325 E90 07
M-paket
Larsssss:Det går på vagnskadan och då förlorar du ingen bonus men på nyare bilar så brukar det vara en saftig sjr på vagnskade delen de första 3 åren och Bmw är inget undantag där.
Bonusen ryker om du använde trafikförsäkringen.

Mpower
la
639
larsssss
325xi Touring -06 (E91)
betan, tack för det klargörandet. får kolla upp självriskbeloppen, men de är säkert väl tilltagna.

/Lars

Vägen är målet.
visst sånt händer och det är inte roligt, men sen kommer den där j*v*a kommentaren..

MEN VADÅ DET ÄR JU BARA EN FÄLG!!! HEHEHEE
Schnitzer: Tveksamt att PDCn hjälper för att köra in i gatukanter med fälgarna... Har själv PDC på e60n och den hjälper egentligen bara på högre grejer (lyktstolpar, husväggar, kundvagnar, småbarn osv).
Att ingen får för sig att klaga på vägverket då deras kantstenar modell Flinta tuggar fälgar, vilket inte kantstenar modell EU gör för dom är runda och fina. ;) Seriöst när såg ni senast en Tysk bil med kantstötta fälgar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.