|
|
|
|---|---|
|
Måste byta lås då nån jävel tyckte min stereo skulle passa i dennes bil bättre. Men hur skall jag göra. Vi kom en bit på vägen men den satt fast för hårt så vi vågade inte bryta och förstöra nåt i onödan. Kan nån förklara vilka skruvar/clips man skall öppna först osv. Gärna om nån råkar sitta på nån link med bilder så är jag tacksam. Med vänliga hälsningar Kjell | |
|
hej! det sitter en skruv bakom ploppen till dörröppnaren och en bakom ploppen där du håller tummen på dörrhantaget . sen tar du tag i dörrpanelen och dra försiktigt utåt tills klippsen släppt runt om. då tar du tag i handtaget å drar mot dig så ska det lossna |
|
| Ok, dom två skruvarna hade vi upp igår. Och även tog lös kopplingen till speglarna. och några klipps hade vi upp. Men är handtaget också med nån typ av klipps? Eller är det nån hake så man måste dra det mot bakdörren eller liknande? | |
|
Så här gör du: 1: Ta loss den ca 60 cm långa plast/chrome?-listen som sitter läns fönsterkanten. Du får peta bända och dra loss den. använd en flatmejsel. (svårste momentet nästan) 2: Där man öppnar dörren inifrån sitter en liten svart plastplopp. Bort med den och skruva ut skruven. 3: Det sitter en skruv bakom enheten man justerar speglarna med. Pilla ut enheten med en liten mejsel och skruva ut skruven som sitter en bit in. På min var det en torx-skruv. 4: Sen börjar du föslagsvis vid låsmekanismen och med hjälp av en flatmejsel snäpper loss clipsen. Om du har en ficklampa och lyser lite samtidigt såm du böjer med mejseln ser du dom vita clipsen. Stick in mejseln så nära clipsen som möjligt och snäpp till. 5: När alla clipsen är lösa hänger bara dförrsidan i överkan. + att den sitter fast med ytterligare ett märkligt metalspänne. Detta fäster underdelen av handtaget som man stänger dörren med inifrån till själva dörren. Men vid detta lag så kan du se rätt bra in bakom så det reder sig nog. 6: Haka av wiren Utförligt men nu ska det nog inte vara några problems. Lycka till! |
|
| Damn vad det här forumet är bra. Sällan man får så här utförliga och snabba svar på nåt annat forum. Tusen tack till er båda som svarat. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.